سو استفاده هسته ای كره شمالی از سفارتش در برلین

رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان مدعی شد كه پیونگ‌یانگ از سفارت خود در برلین به منظور توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشكی استفاده می‌كند.

به گزارش نما، یکی از مقامات آلمان مدعی شد که کره‌شمالی با استفاده از سفارت خود در برلین در جهت پیشبرد برنامه هسته‌ای خود اقدام می‌کند.

شبکه خبری NDR نوشت که کره‌شمالی از سفارت خود در برلین به منظور دستیابی به تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کند. سرویس اطلاعات داخلی آلمان مدعی شده است که از این فناوری‌ها برای برنامه‌های موشکی و هسته‌ای استفاده می‌کند.

سرویس اطلاعات داخلی آلمان (Bfv) اعلام کرد که کره‌شمالی از سفارت خود در برلین برای دستیابی به فناوری و تجهیزات برای برنامه‌های هسته‌ای خود به کار می‌گیرد. «هانس گئورگ ماسن» رئیس این اداره گفت: «ما نمی‌توانیم تضمین دهیم که می‌توانیم همه موارد را شناسایی و خنثی کنیم.»

وی در گفت‌وگو باNDR افزود: «ما مشخص کردیم که اقدامات تدارکاتی در جریان است و از دید ما در راستای برنامه هسته‌ای و موشکی صورت می‌گیرند.»

ماسن در عین حال به جزئیاتی درباره فناوری و تجهیزات اشاره نکرد اما گفت که تجهیزاتی با کاربرد دوگانه هستند که می‌توان از آنها هم برای اهداف غیر نظامی و هم نظامی استفاده کرد.

۱۳۹۶/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط