حجاب یا حیا ؟ زنجیره ای گسستنی یا جدانشدنی؟

برخی می گویند داشتن حجاب نوعی توهین به شعور مردهاست اما به راستی هیچ كس منكرغریزه جنسی و تاثیر بی حجابی بر تشدید آن نیست. طبیعتا بدحجابی بر افراد جامعه تاثیر می گذارد .

به گزارش نما، «نیکول کوئین» دختر عکاس آمریکایی است که در کلوب‌های شبانه عکاسی می‌کرد. وی به صورت اتفاقی یک کلیپ درباره مسلمان‌شدن یک شهروند آمریکایی در سایت یوتیوب می‌بیند و پس از علاقمند شدن به این فیلم‌ها و دیدن کلیپ‌های از این نوع، به مرور به اسلام علاقمند می گردد. نیکول جوان با گذشتن از لذات شهوانی جوانان آمریکایی، درباره اسلام مطالعه کرد و در نهایت به دین مبین اسلام مشرف شود.

وی که اکنون سبک زندگی جدیدی را برگزیده است می گوید: با ایمان بودن و با حجاب شدن، همه اینها چیزهایی است که باید در اعماق قلبتان نسبت به آن متعهد باشید.

-«هاله فاخر» بازیگر سینمای مصر که حجاب را انتخاب کرد، گفت: سه ماه کامل برای انتخاب حجاب درگیر بودم و حجابم امروز رزق من را زیاد کرده است.

- «ماشا الیلیکینا» نام مشهوری در روسیه و مناطق روسی‌زبان است. او حدود 2 سال پیش به عنوان یک هنرپیشه جذاب و یک مدل زیبا مطرح بود و شهرت و محبوبیتش با اوج گرفتن «گروه رقص و موسیقی فابریک» در روسیه، به بالاترین حد رسید.

ماشا الیلیکینا، ستاره سابق سینما، رقص و موسیقی، اینک حجاب اسلامی در بر دارد و به تدریس در مدارس مشغول است. وی می‌گوید از جلوه‌های کاذب سابق متنفر است و اکنون احساس خوشبختی می‌کند.

اینها تنها بخشی از خبرهای مسلمان شدن عده ای از افرادی است که به دین اسلام گرویدند و حجاب را انتخاب کردند این درحالیست که متاسفانه برخی از مسلمانان اخیرا اعتراضاتی را علیه داشتن حجاب اجباری برگزیده اند .برخی بر این باورند که حجاب اجباری نیست خدا هم در قرآن کسی را مجبور به داشتن حجاب نکرده اند گویا منظور آنان از اینکه می گویند خدا حجاب را اجباری نکرده است این آیه است : «لا اکراه فى الدّین قد تَبَیّن الرّشدُ مِن الغىِّ [بقره/256] در دین هیچ اجبارى نیست و راه از بی‌راهه به خوبى آشکار شده است.» اما بیایید کمی با خودمان روراست باشیم و سعی نکنیم آیات را بر طبق میل خود تفسیر کنیم . شما حتی برای ورود به یک سازمان هم موظف هستید طبق قوانین آن سازمان عمل کنید لذا شرط ورود به اسلام هم پذیرش دین و احکام اسلامی است و معنای لا اکره فی الدین شامل مسلمانان نمی شود و تنها معنای آن این است که اسلام برای پذیرش دینش هرگز غیر مسلمانان را اجبار نمی کند .حال مسلمانان باید طبق احکام اسلامی عمل کنند که یکی از شرایط و ضروریات اسلام، حجاب است.

حجاب با چادر یا با حیا ؟

آیا چادر مصداق حجاب است ؟! خیر.چیزی که بیش از چادر اهمیت دارد حیا و عفت یک زن است که داشتن حیا ،با خود ،حجاب اسلامی را به ارمغان می آورد.چادر به تنهایی شرط محجبه بودن نیست چرا که "حیا را که نفهمی "چادر سیاه هم نمی تواند محجبه‌ات کند .

بحث اساسی آن جاست که حجاب باید در مسیر عفت و حیا باشد. چنانچه کسی چادری باشد اما با ابزارهای دیگرجلب توجه کند در اینصورت چه فرقی با بدحجاب یا بی حجاب خواهد داشت ؟

در واقع می توان گفت رابطه عمیقی بین حجاب و عفاف وجود دارد.حجاب میوه ی عفاف است و عفاف ریشه ی حجاب. برخی افراد از حجاب ظاهری برخوردارند اما عفاف داخلی را در خود ایجاد نکرده اند، از طرف دیگر برخی ادعای عفاف می کنند و با تعبیری چون آدم باید دلش پاک باشه، انسان باید چشم پاک باشه، خدا با باطن آدم ها کار دارد و ... خود را سر گرم می کنند در حالیکه امام علی (ع) می‌فرمایند: «الحیاء لباس سابع و حجاب مانع و ستر عن المساوی واق؛ حیا لباسی بلند و حجابی منع کننده و پوششی نگهدارنده از بدی هاست.»(1)

حجاب توهین به مردها است!

برخی می گویند داشتن حجاب نوعی توهین به شعور مردهاست اما به راستی هیچ کس منکرغریزه جنسی و تاثیر بی حجابی بر تشدید آن نیست. طبیعتا بدحجابی بر افراد جامعه تاثیر می گذارد . با این استدلال که حجاب توهین به شعور مردهاست پس باید بگوییم قوانین راهنمایی و رانندگی هم نوعی توهین به شعور انسان هاست! یعنی شما عقلتان نمی رسیده که اگر عابر پیاده در حال عبور خیابان بود به او اجازه تردد دهید ؟! پس گذاشتن خط کشی ها توهین است؟! خیر! ما شاهدیم که با وجود قوانین موجود هر ساله چقدر در اثر بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست می دهد حال تصور کنیم که این قوانین و اجبارها هم وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتاد؟! در رابطه با مساله حجاب هم همین گونه است و باید قانونمند باشد.

تاثیر حجاب در تحکیم بنیان خانواده

برخی از محیط های کاری یا حتی محیط های دانشگاه را دیده اید؛هیچ حد و مرزی در روابطشان قائل نیستند و انگار همه با هم محرم هستند! و حضور در چنین محیط هایی دغدغه هایی را برای خانواده های مذهبی و حتی غیر مذهبی ایجاد می کند که مبادا چنین محیطی بر رفتار و کردار همسر یا فرزندانشان تاثیر مخربی داشته باشد و زندگیشان را به ویرانی بکشاند لذا داشتن حجاب و عفاف برای دختران و زنان چه در محیط خانواده، چه در محیط کار و یا دانشگاه و ... نقش موثری در تحکیم نظام خانواده خواهد داشت که نقش تاثیر گذار آن را در موارد زیر می توان یافت :

1-کاهش روابط نامشروع با داشتن حجاب

شما تصور کنید میخواهید زمینه ی ارتباط نامشروع با یک نفر را فراهم کنید آیا به خودتان اجازه می دهید چنین پیشنهادی را به یک فرد محجبه دهید؟!مسلما پاسخ‌تان منفی است. آن چیزی که زمینه ی روابط نامشروع را در جامعه امروز فراهم کرده است بی‌بند و باری های موجود در جامعه است لذا به میزانی که پوشش و حجاب از میان زنان و مردان برداشته شود ،روابط آسان تر خواهد شد.

در احادیثی که از پیشوایان معصوم (ع) وارد شده، از حجاب زنان به عنوان مایه خیر و برکت و استحکام خانواده یاد شده است؛ چنان که امام علی(ع) برای فرزندش امام حسن(ع) فرمود:

«وأاکفف علیهن من ابصارهن بحجابک ایاهن فان شده الحجاب خیر لک و لهن ... فان شده الحجاب ابقی لهن»

«برای این که دیده زنان به نامحرمان نیفتد آنان را در پرده نگهدارید؛ زیرا هر چه آنان در حجاب باشند برای تو و آنها بهتر است و هر چه در حجاب باشند محفوظ­ترند».

2-تاثیر حجاب بر بالا بردن کیفیت کار

با توجه به حضور زنان در عرصه تولید و محیط کار و اختلاط آنها با مردان نقش حجاب تاثیر زیادی بر کیفیت تولید و همچنین اقتصاد خانواده خواهد داشت چرا که حضور زنان بد حجاب باعث می شود که خواه ناخواه تمرکز حواس و دقت کافی از دست برود و اقتصاد جامعه که زیان آن به خانواده بر می گردد آسیب ببیند .

3- بالا رفتن ارزش و احترام زن با داشتن حجاب

حجاب زن باعث می شود که در امنیت و آرمش باشد و از نگاه های هرزه به دور باشد و همچنین آرامش خود را به مر خویش منتقل کند و برعکس عدم پوشیدگی زنان و بی بند و باری زنان و مردان در معاشرت همواره هیجانات جنسی را افزایش می دهد چرا که این مردم برای جنس ارزان ترمز میزنند! فرقی هم ندارد برایشان میوه و پیاز باشد یا آدمیزاد!

جنس ارزان مشتری زیاد دارد...

بانو! خودت را ارزان نفروش...با داشتن حجاب برای خودت ارزش و شخصیت قائل شو...

۱۳۹۶/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط