مكرون راهی واشنگتن می‌شود

رئیس جمهور فرانسه قرار است در اواخر ماه آوریل به آمریكا سفر كند.

به گزارش نما، گزارش‌ها حاکی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همتای فرانسوی وی، امانوئل مکرون، بر سر تاریخ سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکا به توافق رسیده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون قرار است در اواخر ماه آوریل به آمریکا سفر کند. این نخستین سفر بلندپایه‌ترین مقام یک کشور جهان اولی به آمریکا از زمان مراسم تحلیف دونالد ترامپ خواهد بود.

تراز می، نخست وزیر انگلیس، که در تلاش برای بهبود روابط تجاری با آمریکاست، از ترامپ دعوت کرده بود به انگلیس سفر کند؛ اما سفر وی به دلیل احتمال برگزاری تظاهرات گسترده در لندن، لغو شد.

علی‌رغم پیش‌دستی ترزا می، کاخ سفید اعلام کرده است امانوئل مکرون نخستین سفر رسمی را به آمریکا خواهد داشت.

بر خلاف گزارش‌هایی که نشان می‌دهد سفر رئیس جمهور آمریکا به دلیل احتمال تبدیل شدن آن به تبلیغات منفی علیه او لغو شده است، ترزا می در مصاحبه‌ای در ماه گذشته تایید کرد برنامه سفر ترامپ به انگلیس همچنان مطرح است.

ترزا می درباره رئیس جمهور آمریکا گفت: «او کسی است که تصمیم‌هایی می‌گیرد که باور دارد بیشترین نفع را برای آمریکا خواهد داشت.»

این در حالی است که امانوئل مکرون، نسبت به نخست وزیر انگلیس، انتقادهای بیشتری را علیه ترامپ مطرح کرده است. پس از آنکه ترامپ به چند کشور آفریقایی اهانت کرد و آن‌ها را «کثافت خانه» خواند، مکرون از وی به شدت انتقاد کرد.

ترامپ در سال گذشته میلادی در روز باستیل به فرانسه سفر و یک رژه نظامی را تماشا کرد. ترامپ که این مراسم را «یکی از شکوهمند‌ترین رژه‌هایی که تا کنون دیده‌ ام» خواند، از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درخواست کرده است رژه‌های نظامی مشابهی را در واشنگتن برگزار کند.

سخنگوی وی در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «او از وزارت دفاع درخواست کرده است برگزاری مراسمی را که همه آمریکایی‌ها بتوانند قدردانی خود را به کشورشان نشان دهند، بررسی کنند.»

۱۳۹۶/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط