سریال هایی كه در نوروز 97 پخش می شوند...

شمارش معكوس برای نمایش سریال‌های نوروزی

عکس خبري -شمارش معکوس براي نمايش سريال‌هاي نوروزي

امسال جز سریال «پایتخت پنج» كه مدت‌هاست خبر و حواشی مربوط به آن در رسانه‌ها منعكس و دنبال می‌شود، مجموعه تلویزیونی‌های دیگری چون «تعطیلات رویایی» از علیرضا امینی در شبكه دو، «دیواربه‌دیوار ۲» از سامان مقدم، «آرماندو» ساخته احسان عبدی پور در شبكه سه و همچنین «هیئت‌مدیره» ساخته مازیار میری در شبكه پنج، ازجمله سریال‌های نوروز هستند

سیدحسین قائمی- در چند شماره قبل گمانه‌زنی‌ها و بررسی عناوین و محتوای سریال‌هایی که قرار است در ایام نوروز به‌عنوان سریال‌های نوروزی از شبکه‌های سیما پخش شود را به‌صورت یک گزارش مفصل در همین صفحه ارائه کردیم. با رسیدن به اواسط اسفندماه و نزدیک‌تر شدن به زمان بخش سریال‌ها این اطلاعات کمی دقیق‌تر و شاید از حد گمانه‌زنی خارج شود.

امسال جز سریال «پایتخت پنج» که مدت‌هاست خبر و حواشی مربوط به آن در رسانه‌ها منعکس و دنبال می‌شود، مجموعه تلویزیونی‌های دیگری چون «تعطیلات رویایی» از علیرضا امینی در شبکه دو، «دیواربه‌دیوار ۲» از سامان مقدم، «آرماندو» ساخته احسان عبدی پور در شبکه سه و همچنین «هیئت‌مدیره» ساخته مازیار میری در شبکه پنج، ازجمله سریال‌های نوروز هستند که البته درنهایت از میان دو سریال شبکه سه‌یکی انتخاب می‌شود. هرچند در کنار این سریال‌ها، آثار و مجموعه‌های نمایشی دیگری مثل «کلاه قرمزی» کاری از ایرج طهماسب، «شب عید» به کارگردانی سعید آقاخانی و...‌ نیز در دستور کار قرار دارد.


 «پایتخت»

الهام غفوری تهیه‌کننده «پایتخت» درباره این مجموعه که قرار است نوروز ۹۷ از شبکه یک روی آنتن برود به این مسئله اشاره‌کرده است که این فصل از «پایتخت» از جلوه‌های ویژه وسیع و پر‌رنگ و لعابی برخوردار است و این مسئله کار را سنگین و مراحل فنی را طولانی‌تر از همیشه خواهد کرد. سری پنجم سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم اردیبهشت سال جاری در روستایی در شیرگاه کلید خورد و بیشتر تصاویر آن در تهران گرفته شد.‌ همچنین این گروه برای تصویربرداری بخشی از داستان نیز به خارج از کشور سفر کردند.

سازمان اوج در ساخت این فصل از «پایتخت» با آن مشارکت کرد و احتمالاً تا چند وقت دیگر کار صداگذاری و موسیقی به طول بینجامد. محسن تنابنده با نقش نقی، ریما رامین فر با نقش هما، احمد مهران فر با نقش ارسطو، علیرضا خمسه با نقش بابا پنجعلی بازیگران اصلی این سریال هستند.

به گزارش خبرنگار «شما» به نقل از خبرگزاری مهر، علاوه‌براین، سریال «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی مجید اوجی برای شبکه دو ساخته می‌شود و هم‌اکنون عوامل این سریال در جزیره کیش مشغول تصویربرداری آن هستند. تاکنون حدود ۶۰ درصد کل سریال ضبط و تصویربرداری شده است و تدوین آن به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود تا به پخش نوروز امسال برسد. محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان، محمود عزیزی، افسر اسدی، رضا یزدانی، علی صادقی، علی اوجی، مریم معصومی، خاطره حاتمی، لاله اسکندری و مرتضی علی‌آبادی از دیگر بازیگران این سریال هستند.


 «آرماندو»

به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی از دیگر سریال‌های نوروزی امسال به شمارمی‌روند. ‌این سریال تقریباً در مرحله نهایی است و تا 10 روز دیگر کار موسیقی سریال آن خواهد شد. بااین‌حال هنوز قطعی نشده که «آرماندو» در فهرست سریال‌های نوروزی امسال جای خواهد گرفت و مجالی برای نمایش پیدا می‌کند یا نه.‌ قصه «آرماندو» درباره شخصیتی است که چند نقش را بازی می‌کند؛ به زندگی هنروران و فضایی کمدی می‌پردازد. حمیدرضا آذرنگ، مرجانه گلچین، سحر ولدبیگی، الیکا عبدالرزاقی، محمدرضا هدایتی، علیرضا استادی، علی مسعودی، علی اوجی و... در این سریال بازی می‌کنند.


 «دیواربه‌دیوار دو»

از سوی دیگر سریال «دیواربه‌دیوار دو» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی حمید رحیمی نادی هم یکی از سریال‌های نوروزی امسال است که در حال حاضر در مرحله تصویربرداری است. فصل دوم سریال نیز چند ماه پیش کلید خورد و گفته شد این فصل نیز برای نوروز ۹۷ تدارک دید همی‌شود. گوهر خیراندیش، رویا تیموریان، فرهاد آئیش، پژمان جمشیدی، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، امیرمهدی ژوله و... در فصل اول این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند که در فصل دوم فقط ژوله حضور ندارد و بازیگران دیگری هم به کار اضافه‌شده‌اند. حدود یک هفته است که علی قربان زاده و میترا حجار به‌عنوان بازیگران جدید به این سریال پیوسته و جلوی دوربین رفته‌اند.


 «هیئت‌مدیره»
 اگرچه در سال‌های اخیر شبکه پنج سریالی هنگام نوروز پخش نمی‌کرد اما امسال این شبکه هم داوطلب پخش سریال نوروزی با عنوان «هیئت‌مدیره» شده است. این سریالیک کار آپارتمانی است که فضایی شیرین دارد و درباره موضوعات و چالش‌هایی است که ساکنان یک برج طی اتفاقاتی با آن‌ها مواجه می‌شوند. «هیئت‌مدیره» به تهیه‌کنندگی مهران رسام ساخته می‌شود و بازیگرانی نظیر ثریا قاسمی، مریم امیرجلالی، حدیث میرامینی، احسان کرمی، امیررضا دلاوری و...در آن ایفای نقش می‌کنند.

۱۳۹۶/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط