كمك نیروهای دموكراتیك سوریه برای امداد رسانی به داعش

گروه موسوم به «نیروهای دموكراتیك سوریه» از برخی از مناطق تحت تسلط خود در مرزهای سوریه و عراق واقع در ریف جنوب شرقی دیرالزور عقب نشینی كرد تا داعش از آن به عنوان راه امدادرسانی استفاده كند.

به گزارش نما، از استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر می‌رسد که گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» –که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و تحت حمایت آمریکا قرار دارند- بار دیگر در این استان با گروه تروریستی داعش همکاری کرده است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که نیروهای دموکراتیک از برخی مناطقِ تحت تسلط خود در مرزهای سوریه و عراق واقع در ریف جنوب شرقی دیرالزور عقب نشینی کرده اند.

این نیروها از این منطقه عقب نشینی کردند تا داعش از آن به عنوان راه امدادرسانی به عناصر خود که در شرق رود فرات تا ارتفاعات «صفوک» در ریف جنوب شرقی استان الحسکه حضور دارند، استفاده کند.

کما اینکه تقریبا درگیری داعش با نیروهای دموکراتیک در اطراف شهر «هجین» و شهرکهای «السوسة، الشعفة و البوخاطر» متوقف شده است؛ مسئله ای که به گفته الوطن حکایت از آتش بس میان طرفی دارد.

در جریان درگیری ارتش سوریه با داعش در دیرالزور بارها شاهد این بودیم که این گروه تروریستی مناطق تحت اشغال خود را در اختیار نیروهای دموکراتیک قرار میداد و مانع از پیشروی نیروهای مقاومت می‌شد.

افزون بر این مسئله، جنگنده های حاضر در ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا نیز در این منطقه از شدت حملات خود کاسته‌اند تا راه فرار برای برخی از خانواده های تروریستهای داعش به سمت مناطق تحت تسلط نیروهای تحت حمایت آمریکا باز باشد.

البته برخی از این خانواده ها وارد اردوگاههای رقه و برخی دیگر وارد اردوگاه «الهول» در جنوب الحسکه شده‌اند.

در همین راستا، ارتش سوریه نیز همچنان در حال پاکسازی ریف شرقی دیرالزور است و مقادیر زیادی سلاح و مهمات پیدا کردند که در مناطق «السیال، الموحسن، حسرات، السویعیة و الهری» واقع در حد فاصل شهرهای «البوکمال و المیادین» پنهان شده بود.

از سوی دیگر، ارتش سوریه در شمال این کشور در حال فراهم سازی مقدمات ایجاد جبهه جدید است.

ارتش سوریه قصد دارد با آغاز عملیات قریب الوقوع خود در ریف شمالی استان لاذقیه، به حضور گروههای تروریستی حاضر در این منطقه پایان دهد.

برخی از فعالان رسانه ای اعلام کردند که به محض تسلط بر غوطه شرقی، عملیات پاکسازی لاذقیه آغاز خواهد شد.

ارتش سوریه از دو هفته پیش عملیات پاکسازی غوطه شرقی را آغاز کرده و تا کنون موفق شده است 52% از این منطقه را آزاد کند.

۱۳۹۶/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط