رئیس مجلس پاكستان انتخاب شد

سرانجام ائتلاف حزب مردم و حزب تحریك انصاف سبب شد «صادق‌خان سنجرانی» و «سلیم ماندوی‌والا» به عنوان رئیس و نایب رئیس مجلس سنا انتخاب شوند و كاندیدای معرفی شده توسط حزب حاكم نتواند در این زمینه موفق شود.

به گزارش نما، صادق‌خان سنجرانی کاندیدای مورد حمایت حزب مردم و حزب تحریک انصاف با کسب ۵۷ رأی توانست «راجا ظفر‌الحق» کاندیدای معرفی شده توسط حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف را که ۴۶ رأی بدست آورده بود شکست دهد.

در مجموع ۱۰۳ رأی برای انتخاب رئیس مجلس سنا به صندوق انداخته شد.

رئیس مجلس سنا به محض انتخاب شدن برای به عهده گرفتن مسئولیت خود سوگند یاد کرد.

در ادامه سلیم ماندوی‌والا از اعضای حزب مردم با کسب ۵۴ رأی توانست محمد عثمان خان کاکر کاندیدای حزب عوامی ملی که مورد حمایت حزب حاکم بود و ۴۴ رأی کسب کرد را شکست دهد و به عنوان نایب رئیس مجلس سنا انتخاب شود.

به گزارش رادیو پاکستان، در مجموع ۹۸ نفر برای انتخاب نایب رئیس مجلس سنا رأی به صندوق انداختند.

صادق خان سنجرانی بعد از انتخاب شدن خود به عنوان رئیس مجلس سنا و ادای سوگند اعلام کرد کاندیدا‌های مستقل که به عنوان سناتور انتخاب شده‌اند باید ظرف ۷ به عضویت اپوزیسیون یا دولت درآیند.

چندی پیش حزب تحریک انصاف و حزب مردم برای جلوگیری از سلطه حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) بر مجلس سنا با یکدیگر ائتلاف کردند.

«عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف اعلام کرد: پیشنهاد حزب مردم برای تشکیل ائتلاف مشترک برای انتخاب رئیس سنا را می‌پذیریم.

کارشناسان بر این باورند که حزب تحریک انصاف برای جلوگیری از سلطه حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) مجبور به ائتلاف با حزب مردم شد و چاره‌ای جز این نداشت.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط