راهیابی انیمیشن «آدم خانگی» به 2 جشنواره جهانی

فیلم انیمیشن «آدم خانگی» به كارگردانی مرضیه ابرار پایدار به ۲ جشنواره «آریزونا» آمریكا و «سینماپلانت» مكزیك راه یافت.

به گزارش نما، دومین دوره جشنواره انیمیشن «آریزونا» طی روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ‌ماه ۹۷ در کشور آمریکا برگزار می شود و فیلم «آدم خانگی» ساخته مرضیه ابرار پایدار، در این رویداد ویژه‌ آثار انیمیشن کوتاه زیر ۱۵ دقیقه به نمایش در می‌آید.

این فیلم انیمیشن سپس در دهمین دوره جشنواره فیلم‌های محیط زیستی «سینماپلانت» مکزیک روی پرده می‌رود. این جشنواره از ۴ تا ۹ اردیبهشت ۹۷ در شهر «مورلوس» مکزیک برگزار می‌شود و فیلم‌هایی با موضوع محیط زیست و فرهنگ و طبیعت را به نمایش در می‌آورد.

انیمیشن «آدم خانگی» داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند.

پیش از این اعلام شده بود که این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین شخصیت‌پردازی جشنواره کانتربری Canterbury انگلیس، بهترین فیلم انیمیشن جشنواره «لارگو» سوئیس و بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی NEZ هند شده است. این فیلم در جمع ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جشنواره محیط زیست و طبیعت «اینسبرگ» هم قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه از جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» شد.

«آدم خانگی» در جشنواره‌ کارتون و انیمیشن سئول SICAF، جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌ جنوبی، جشنواره فیلم‌های فانتزی Sick Chick آمریکا و جشنواره محیط زیستی «بارسلونا» اسپانیا نیز به نمایش درآمده است.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط