تركیه سفیر آلمان را احضار كرد

سخنگوی دولت تركیه اعلام كرد سفیر آلمان در آنكارا در ارتباط با حملاتی كه از جمعه در آلمان علیه جامعه تركیه‌ای‌ها صورت می‌گیرد به وزارت امور خارجه تركیه احضار شد.

به گزارش نما، سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد سفیر آلمان در آنکارا روز دوشنبه در ارتباط با حملاتی که از جمعه در آلمان علیه جامعه ترکیه‌ای‌ها صورت می‌گیرد به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

بکر بوزداغ در کنفرانس مطبوعاتی در پایان شورای وزیران ترکیه اعلام کرد «امروز سفیر آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد». وی با ابراز نگرانی از اتفاقاتی که اوایل این هفته روی داد اعلام کرد «هشدار‌های لازم در این زمینه داده شد».

در مدت سه روز دو مسجد در برلین و در جنوب آلمان و ساختمان‌های یک انجمن آلمانی - ترکیه‌ای در غرب و مغازه متعلق به یک ترکیه‌ای در شمال این کشور آتش زده شد. پنجره‌های مسجدی دیگر نیز شکسته شد. در این حملات به کسی آسیب نرسید. آنکارا حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک.)، سازمانی را که ترکیه و متحدان غربی اش آن را سازمان تروریستی تلقی می‌کنند متهم کرد در این حملات نقش دارد.

وزارت امور خارجه ترکیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات آلمانی «تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی» به کار گرفته اند. روابط بین آنکارا و برلین بعد از کودتای نافرجام علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ژوئیه ۲۰۱۶ با تنش شدید رو به رو است، اما دو کشور به نظر می‌رسد از ابتدای سال تلاش می‌کنند به هم نزدیک شوند.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط