چرا دولت 4 ماه پیش نرخ ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام نكرد؟

نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: اگر دولت می خواست نرخ ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام كند، چرا ۴ ماه قبل این كار را نكرد؟ مابه التفاوت این نرخ با نرخ مصوب بودجه به كجا می رود و در كجا هزینه می شود؟

به گزارش نما، شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در بررسی بحران اخیر بازار ارز گفت: قبل از عید در قانون بودجه تصویب کردیم که جلوی هرگونه گرانی از جمله در حامل های انرژی گرفته شود؛ شاید گفته شود که دولت از گرانی نرخ ارز خوشحال است و سود بیشتری کسب می کند، اما آیا این وضعیت به سود مردم خواهد بود؟

وی با اشاره به تاثیر نرخ ارز در سایر قیمت ها گفت: با این نوسانات ارزی شاهد افزایش 60 تا 70 درصدی قیمت برخی کالاها بوده ایم.

برزگر با بیان اینکه مهم ترین و اساسی ترین بخش عرضه کننده ارز در کشور بانک مرکزی است، خطاب به مسئولان این بانک گفت: آیا خبر نداشتید که چقدر ذخایر ارزی دارید یا از نیاز بازار خبر نداشتید؟

نماینده مردم سلماس در مجلس بیان داشت: اگر دولت می خواست نرخ ارز را 4200 تومان اعلام کند، چرا 4 ماه قبل این کار را نکرد؟ مابه التفاوت این نرخ با نرخ مصوب بودجه به کجا می رود و در کجا هزینه می شود؟

۱۳۹۷/۱/۲۱

اخبار مرتبط