استعفای مشاور پنس دو روز پس از انتصاب

در جدیدترین عزل و نصب‌ها در كاخ سفید، مشاور جدید مایك پنس-معاون رئیس جمهور آمریكا- در امور امنیت ملی و سیاست خارجی، تنها دو روز پس از انتصاب رسمی به این سمت در پی بحث و جدل‌های پشت پرده در كاخ سفید استعفا كرد.

به گزارش نما، انتصاب جان لرنر به عنوان مشاور مایک پنس در امور امنیت ملی و سیاست خارجی، یکی از کوتاه‌ترین جابجایی‌های پرسنل کاخ سفید در دوره ترامپ به شمار می‌رود که از آشفتگی در روند عزل و نصب‌های کاخ سفید و درگیری و بحث و جدل‌های داخلی حکایت دارد. این مورد همچنین نخستین مورد جنجالی عزل و نصب در میان دستیاران مایک پنس محسوب می‌شود که تلاش می‌کند از این گونه جنجال‌ها دور بماند.

دفتر مایک پنس روز جمعه اعلام کرده بود جان لرنر از دستیاران ارشد نیکی هیلی -سفیر آمریکا در سازمان ملل- به سمت مشاور ارشد پنس در مسائل امنیت ملی و سیاست خارجی منصوب شده است. ولی یکشنبه شب دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه دوم اعلام کرد لرنر از سمت خود استعفا داده است.

این مسئله روز جمعه و هنگامی که پنس و مشاوران ارشدش در سفر هشت ساعته به پرو برای شرکت در نشست سران کشور‌های آمریکایی بودند، خبرساز شد.

یک مقام کاخ سفید گفت دونالد ترامپ وقتی به او گفته شد که لرنر از جمهوری‌خواهان مخالف ریاست جمهوری وی بوده است، خشمگین شد.

این مقام کاخ سفید گفت پنس تلفنی با ترامپ گفتگو کرد و تنش را برطرف کرد ولی این دعوای داخلی روز یکشنبه به رسانه‌ها درز کرد.

این مقام کاخ سفید تاکید کرد لرنر یکشنبه شب به منظور کاستن از تنش و درگیری‌های داخلی در کاخ سفید از سمت خود استعفا کرد و پنس نیز تصمیم وی را بهترین گزینه خواند. به موجب این گزارش، لرنر به همکاری با نیکی هیلی ادامه خواهد داد.

لرنر در طول رقابت اولیه درون حزبی برای انتخاب نامزد حزب جمهوری‌خواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از سناتور مارک روبیو -رقیب ترامپ- حمایت می‌کرد.

۱۳۹۷/۱/۲۷

اخبار مرتبط