هشدار شیوع دوباره بیماری تب كریمه با آغاز فصل گرما

مدیركل دامپزشكی استان تهران با اشاره به احتمال شیوع دوباره بیماری تب كریمه كنگو با نزدیك شدن به فصل گرما به مردم توصیه كرد كه محصولات پروتئینی مانند جگر را از دست‌فروشان دوره‌گرد خریداری نكنند.

به گزارش نما، اصغر برایی‌نژاد امروز در نشست خبری در ارتباط با طرح ویژه تشدید نظارتهای بهداشتی ماه مبارک رمضان در استان تهران در ارتباط با وضعیت بیماری تب کریمه کنگو با نزدیک شدن به فصل گرما و فروش محصولات دامپزشکی مانند جگر توسط دوره‌گردها در خیابان اظهار کرد: برخورد با دوره‌گردها که محصولاتی مانند جگر و سایر محصولات پروتئینی می‌فروشند با شهرداری تهران است.÷1ض÷

وی افزود: هر گونه فروش محصولات توسط دوره‌گردها چه میوه باشد، چه جگر و گوشت باید دستگاه‌های مسئول در این زمینه نظارت و برخورد لازم را داشته باشند. اما در صورتی که ما نیز آن را اعلام کنیم به دستگاه‌های متصدی اعلام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه مصرف کنندگان نیز برای حفظ سلامت خود نباید مایجتاج خود را از خیابانها خریداری کنند؛ گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی بیشتر در این ارتباط می‌تواند به ما کمک کند تا مردم محصولاتی را از دوره‌گردها بویژه گوشت و مرغ خریداری نکنند تا با مخاطرات بهداشتی بعدی مواجه نشوند.

برایی‌نژاد تصریح کرد: در صورتی که فصل گرما زودتر خود را نشان دهد احتمال شدت و حدت این بیماری نیز بیشتر است اما مردم باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشند که ظاهر سالم یک دام به معنی سالم بودن او نیست و حتما باید گوشت و سایر محصولات پروتئینی را از اماکنی خریداری کنند که نکات بهداشتی در آن رعایت شده باشد و بر روی محصول عرضه شده تاریخ تولید، انقضاء و نشان سازمان دامپزشکی وجود داشته باشد.


۱۳۹۷/۲/۲۴

اخبار مرتبط