آقای بازیگر: دیگر بیگاری كردن برای تلویزیون بس است

رحیم نوروزی با گلایه از بدقولی های تلویزیون در پرداخت دستمزد بازیگران و عوامل سریال ها عنوان كرد، قرار است نیمه دوم سال با نمایش «شاه لیر» به تئاترشهر بیاید.

به گزارش نما، رحیم نوروزی بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت هایش در حوزه تئاتر گفت: قرار است نیمه دوم سال در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نمایش «شاه لیر» را با مسعود دلخواه کار کنم و غیر از این نمایش دیگر تمایل ندارم کاری را قبول کنم.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود این نمایش تیرماه به صحنه برود و ما حدود یک ماه نیز تمرین کردیم اما تصمیم بر این شد با فرصتی بیشتر و تمرین های زیادتر نمایش را نیمه دوم سال اجرا ببریم البته هنوز نقش من در «شاه لیر» مشخص نیست چون آقای دلخواه در حال دراماتورژی روی این متن است.

این بازیگر درباره حضورش در تلویزیون بیان کرد: تلاشم این است تا جایی که در توانم باشد دیگر هرگز جلوی دوربین تلویزیون نروم چون معتقدم دیگر بیگاری کردن برای تلویزیون بس است. به صراحت می گویم که تلویزیون فضای بدی برای هنرمندان به وجود آورده است و انتظار دارد که عوامل بدون دریافت پول برایش کار کنند. در این مملکت چه کسی بدون دستمزد کار می کند در حالی که ما روزی ۱۸ تا ۲۰ ساعت جلوی دوربین هستیم و کار هم پخش شده است اما هیچ کس پاسخگو نیست.

نوروزی متذکر شد: معلوم نیست پرداخت دستمزدهای ما باید از چه بروکراسی رد شود؟ چرا مسئول و مدیر مشخصی برای این کار وجود ندارد؟ من دیگر هیچ دلیلی نمی بینم که دوباره جلوی دوربین بروم و خودم را برای متن های بی کیفیتی که چند جوان بی تجربه آنها را نوشته اند و کارگردان هایی که معلوم نیست از چه طریق به آنها کارگردانی یک مجموعه سپرده می شود، خرج کنم.

وی با اشاره به اینکه هنوز دستمزدش را از سریال «ایراندخت» دریافت نکرده است، گفت: از نظر من چه از لحاظ شرعی و قانونی و چه از نظر انسانی و حقوقی پخش سریال هایی که در آن عوامل دستمزدهایشان را دریافت نکرده اند، نادرست است.

این بازیگر در پایان با اشاره به اینکه تئاتر را به عنوان خانه اش می داند، عنوان کرد: تئاتر ضرورت زندگی من است و جایی است که در آن خودم و هستی را می فهمم و مسایل مختلف زندگی را درک می کنم و به شعور و شناخت می رسم. علاقه من به تئاتر مثل این است که به من بگویند چقدر هوا را دوست داری در حالی که من هوا را دوست ندارم بلکه به آن محتاجم و جزو ضروریات زندگی من است. تئاتر با سینما فرق دارد اما این روزها با آوردن تهیه کننده و مدیر تولید و اهمیت فروش و گیشه دارند تئاتر را هم تبدیل به سینما می کنند.

نمایش «شاه لیر» به کارگردانی مسعود دلخواه قرار است نیمه دوم سال در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برود. تاکنون حضور بازیگرانی چون اکبر زنجانپور، رحیم نوروزی، مرتضی اسماعیل کاشی، خسرو شهراز، فربد فرهنگ و محمدرضا میرعلی اکبری در این اثر نمایشی قطعی شده است.

۱۳۹۷/۲/۲۴

اخبار مرتبط