كشته شدن 3 سرباز آمریكایی در سوریه

در پی انفجار یك بسته انفجاری در مسیر كاروان نیروهای آمریكایی در جاده «الحسكه-تل تمر» سه سرباز آمریكایی كشته و شمار دیگری از سربازان این كشور زخمی شدند.

به گزارش نما، وبگاه خبری «الدرر الشامیه» اعلام کرد که این سه سرباز عضو ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش بوده اند.

به گفته این پایگاه، این سربازان در ریف استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه کشته شده اند.

منابع محلی اعلام کردند که یک بسته انفجاری در مسیر کاروان نیروهای آمریکایی در جاده «الحسکه-تل تمر» واقع در منطقه «الرکبه» منفجر شده است.

در پی این انفجار، سه سرباز در دم کشته شده و چند سرباز دیگر زخمی شدند و سه خودروی نظامی آمریکایی نیز آسیب دید.

نیروهای آمریکایی در ریف دیرالزور و الحسکه سوریه به همراه گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت واشنگتن قرار دارد، مدعی مبارزه با داعش هستند.

فرماند عملیات ائتلاف آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود که به حمایت خود از نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه خواهند داد تا به زعم خود، داعش را شکست دهند.

ادعای مبارزه با داعش در حالی از سوی آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه مطرح میشود که بارها شاهد همکاری و توافق واشنگتن و نیروهای دموکراتیک با این گروه تروریستی به ویژه در استان دیرالزور بوده ایم.

در همین راستا، چند روز پیش یک کاروان نظامی آمریکا از خاک عراق وارد منطقه «تل بیدر» واقع در استان الحسکه شد.

نیروهای آمریکایی در منطقه تل بیدر در یک پایگاه نظامی مستقر هستند که در آن باند فرود بالگردهای نظامی و مراکزی برای آموزش وجود دارد.

در حال حاضر آمریکا در خاک سوریه به صورت غیر قانونی 15 پایگاه نظامی ایجاد کرده است که اخیرا احداث پانزدهمین پایگاه خود در دیرالزور را به پایان رساند.

۱۳۹۷/۲/۳۱

اخبار مرتبط