تلاش نمایندگان تحمیل‌كننده برجام برای تصویب «FATF»

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیركبیر گفت: نمایندگان مجلس تجربه تلخ برجام و بدعهدی طرف غربی را چشیده‌اند و اعتماد دوباره به طرف غربی در مورد قرارداد «FATF»مصداق بارز جهالت و یا خیانت نمایندگان موافق است.

به گزارش نما، علی فرخی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: فردا لوایح مربوط به قرارداد «FATF»در مجلس بررسی می‌شود و این بار نیز نمایندگانی که تصویب بیست دقیقه‌ای برجام را به مجلس تحمیل کردند به دنبال تسریع بخشی در روند بررسی و تصویب این لوایح در صحن علنی مجلس هستند.

وی افزود: این قرارداد ماهیتا استعماری بوده و با هدف تسلط کامل به اطلاعات گردش مالی جمهوری اسلامی ایران به منظور سوءاستفاده از این اطلاعات به عنوان پاشنه آشیل تعاملات غرب با ایران به مجلس تحمیل شده است. این قرارداد نیز مثل سایر قرادهای استعماری موجب هضم جمهوری اسلامی در نظام سلطه میگردد.

فرخی ادامه داد: ایراد اصلی و غیر قابل چشم پوشی این لوایح مشخص نبودن مصادیق تروریست است به طوری که نهایتا طرف غربی طبق این قرارداد می‌تواند بسیاری از ارگان‌ها و نهادهای داخلی و هسته‌های مقاومت در منطقه را مصداق حامیان تروریست معرفی کرده و ایران را وادار به تحریم آنها‌ کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: نمایندگان موافق مسئله «حق تحفظ» را بهانه موافقت شان قرار می‌دهند و اصرار دارند که ضمن اعتماد به طرف غربی و با اعمال «شروط پذیرش» می‌توانند مشکل مغایرت این قرارداد با منافع جمهوری اسلامی را برطرف کنند. درحالی که به گفته خود نمایندگان مجلس اختلاف نظر جدی در راستای تعریف تروریسم توسط کشورمان و غربی ها وجود دارد.

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس دهم تجربه تلخ برجام و بدعهدی طرف غربی در ازای اعتماد ایران را چشیده اند و اعتماد دوباره به طرف غربی در مورد قرارداد fatf مصداق بارز جهالت و یا خیانت نمایندگان موافق است. مطرح کردن «حق تحفظ» و «شروط پذیرش» در کنار این سابقه خیانت طرف غربی بیشتر به یک لطیفه شبیه است.

فرخی تاکید کرد: زمان زیادی به پایان این دوره مجلس نمانده است و موضع نمایندگان مجلس دهم پیرامون این قرارداد و لوایح مربوط به آن سرنوشت انتخابات دوره بعدی مجلس را تعیین خواهد کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نمایندگان مجلس مطمئن باشند موافقت یا رای امتناع آنها در مورد این قرارداد استعماری و لوایح مربوط به آن به اطلاع ملت ایران خواهد رسید و چهره واقعی آن‌ها برای مردم آشکار خواهد شد.

۱۳۹۷/۳/۱۹

اخبار مرتبط