واكنش سرپرست استقلال به تعریف و تمجید كی روش از روزبه چشمی

عبداللهی گفت: چشمی بازیكنی باتعصب و خوب است. او قدرت سرزنی دارد و البته پا به توپش هم خوب است. دفاعی كه می تواند از محل استقرارش دور شده و بازیكنان دور و برش را ببیند. پاس می دهد و شوت می زند و گاهی جلو می رود و گل هم می زند.

به گزارش نما، در شرایطی که تاریخ دور جدید تمرینات استقلال مشخص شده هنوز خبری از بازگشت مامه بابا تیام به تمرینات استقلال در رسانه ها مطرح نیست و فقط نقل قول هایی از این بازیکن منتشر می شود که نمی توان به آنها استناد کرد. گرچه خود تیام در اینستاگرامش بارها گفته ظرف این روزها با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده است.

نصراله عبداللهی درباره آخرین وضعیت استقلال، حمایت کی روش از روزبه چشمی و دیدار تیم ملی با مراکش حرف زد.

متن صحبتهای مدافع تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین در ادامه می آید:

*از استقلال چه خبر؟

- منتظر شروع تمرینات هستیم. فعلا بازیکنان مشغول استراحت هستند. مدیران در حال یارگیری و کادر فنی در تدارک زمین تمرین و بازیهای دوستانه در اردوی داخل و خارج.

* مامه تیام چه شد؟ برمی گردد؟

- دنبال حفظ این بازیکن هستیم. البته من که نه، مدیران باشگاه آقایان افتخاری و توفیقی به جد پیگیر مسایل نقل و انتقالاتی هستند.

* ظاهرا قیمت را بالا برده است؟

- طبیعی است. او در استقلال درخشید و همه تحویلش گرفتند. هواداران استقلال او را می خواهند و این را هم می داند که اگر در ادامه لیگ قهرمانان آسیا باشد و باز هم بدرخشد می تواند قیمتش را از این هم بالاتر ببرد. این هم بخشی از چانه زنی بازیکنان است که وقتی چهارتا مشتری دست به نقد دنبالشان می افتند راه می اندازند.

* خودش هم استقلال را دوست دارد؟

- ظاهرا که اینطور است. با تعدادی از بازیکنان در ارتباط است و خودش هم بچه خوبی است. فوتبالیست قابلی هم هست که ما هم دوست داریم بماند چون می تواند در دیدار با السد و ادامه مسیر به استقلال کمک کند.

* بازیکنان جدید را چطور ارزیابی می کنید؟

- طبق لیست شفر خریدها انجام می شود. همه از بازیکنان خوب تیم های قبلی شان بودند و امیدواریم در استقلال هم بدرخشند.

* درباره حمایت کی روش از بازی روزبه چشمی در دفاع میانی حرفی نمی زنید؟

- چشمی بازیکنی باتعصب و خوب است. او قدرت سرزنی دارد و البته پا به توپش هم خوب است. دفاعی که می تواند از محل استقرارش دور شده و بازیکنان دور و برش را ببیند. پاس می دهد و شوت می زند و گاهی جلو می رود و گل هم می زند.

* پس با کی روش موافقید که گفته مدافعی مدرن است که در 10 سال گذشته نمونه اش در فوتبال ایران نبوده است؟

- به هر حال کی روش او را در تمرینات می بیند. خود کی روش هم آدمی نیست که با این همه سابقه بی دلیل از کسی تعریف کند چون می داند که قطعا نظراتش مورد تجزیه و تحلیل همه قرار می گیرد پس اگر تشخیصش این بوده باید به آن احترام گذاشت. در کل این را بگویم که چشمی همه چیزش خوب است. هم اخلاقش هم تاکتیک پذیری اش و هم مسایل فنی اش. ما هر بار او را در دفاع یا هافبک بازی دادیم بهترین نفر تیم بود. امیدواریم که از این هم بالاتر برود.

* بازی با مراکش در پیش است. این دیدار را چطور ارزیابی می کنید؟

- اگر بخواهیم منطقی به این گروه نگاه کنیم می بینیم تنها تیمی که ما مقابلش شانس برد داریم همین مراکش است. البته آن هم 50-50 نه بیشتر و نه کمتر.

* چطور؟

- خب ما در دیدار با اسپانیا و پرتغال این قدر شانس نداریم یا بهتر است بگوییم کار مشکلی داریم. این در حالی است که بخواهیم منطقی به این دو بازی نگاه کنیم ولی شاید احساسی بخواهیم حرفی دیگر بزنیم. آنها از هر نظر از ما برتر هستند. چه افتخارات بین المللی و چه نفری. البته فوتبال غیرقابل پیش بینی است و هر اتفاقی ممکن است در آن رخ بدهد. ما هم آرزو می کنیم که بهترین اتفاقات برای ما رخ بدهد ولی در کل ما باید هرکاری داریم در دیدار اول انجام بدهیم.


۱۳۹۷/۳/۲۱

اخبار مرتبط