درخواست رضا زاده به تعلق سهمیه بانوان وزنه برداری در المپیك به مردان

قهرمان فوق سنگین المپیك ۲۰۰۴ آتن در پاسخ به این سوال كه می‌توانیم امیدوار باشیم برای المپیك ۲۰۲۰ سهمیه بانوان به مردان تعلق بگیرد، بیان كرد:چنانچه این اتفاق بیافتد می‌تواند یك پوئن مثبت برای وزنه برداری كشورمان به حساب آید و باید امیدوار باشیم تا این اتفاق رخ دهد.

به گزارش نما، حسین رضازاده رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری بیان کرد: طبق برنامه قرار است پایان این ماه جلسه هیئت اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در مورد بازی‌های آسیایی جاکارتا برگزار شود که من هم در این جلسه شرکت می‌کنم. این جلسه به مدت ۲ روز و در روز‌های ۳۱ خرداد و اول تیر در قطر برگزار می‌شود. در این جلسه قرار است در مورد مسائل مختلف وزنه برداری بازی‌های آسیایی و همچنین اوزانی که برای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی تغییر یافته صحبت شود.

اگر سهمیه بانوان در المپیک به مردان تعلق بگیرد یک پوئن مثبت برای وزنه برداری به حساب می‌آید

قهرمان فوق سنگین المپیک ۲۰۰۴ آتن در پاسخ به این سوال که می‌توانیم امیدوار باشیم برای المپیک ۲۰۲۰ سهمیه بانوان به مردان تعلق بگیرد، بیان کرد:چنانچه این اتفاق بیافتد می‌تواند یک پوئن مثبت برای وزنه برداری کشورمان به حساب آید و باید امیدوار باشیم تا این اتفاق رخ دهد.اگر مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری با این پیشنهاد ما موافقت کنند از همه جهات به نفع ما خواهد شد.

تغییر اوزان وزنه برداری می‌تواند به نفع ما باشد

او درباره اوزان جدید وزنه برداری گفت:این موضوع مربوط به الان نیست در سالیان گذشته هم چنین چیزی وجود داشته است و از نظر من یک موضوع عادی است و در بیشتر رشته‌های ورزشی هم شاهد این هستیم که اوزان آن‌ها تغییر می‌یابد. در گذشته سابقه داشته که اوزان وزنه برداری دچار تغییرات شود. با توجه به اینکه ما در سبک وزن حرفی برای گفتن نداریم این شانس نصیب ما شده تا در دسته‌های بالاتر مخصوصا فوق سنگین نتایج بهتری را بدست آوریم. معتقدم این تغییر اوزان می‌تواند به نفع ما باشد.

مسابقات آسیایی برای وزنه برداران ما رقابت کوچکی است

رضازاده در مورد بازی‌های آسیایی گفت: بیشتر وزنه برداران حاضر در اردوی تیم ملی دارای مدال جهانی و المپیک هستند و به نظرم مسابقات آسیایی برای آن‌ها رقابت‌ کوچکی محسوب می‌شود، اما مطمئنا کشور‌های آسیایی برای حضوری موفق در این رویداد مهم هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهند تا به موفقیت برسند. امیدوارم تا شروع مسابقات نه تنها تمرینات خوب و منظمی را پشت سر بگذارند بلکه دچار مصدومیت هم نشوند تا بتوانند مدال‌های خوبی را نصیب کشورمان کنند.

مسئولان iwf به دنبال مبارزه با دوپینگ هستند

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری درباره شکایت فدراسیون قزاقستان به دادگاه cas برای تغییر سهمیه‌های ورزشکاران این کشور در المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: به غیر قزاقستان کشور‌های روسیه و آذربایجان هم در این سال‌ها مرتکب دوپینگ زیادی شده اند و مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری پس از احتمال خطر حذف این رشته از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ سخت در حال مبارزه هستند تا این معضل را ریشه کن کنند. البته نه تنها وزنه برداری بلکه حتی در سایر رشته‌ها هم شاهد دوپینگ ورزشکاران بوده ایم. کمیته المپیک و وادا نسبت به این مسأله ورود پیدا کرده اند و همین عامل باعث شده تا فشار مضاعفی را بر فدراسیون‌های ورزشی بیاورند تا از بروز چنین موضوعاتی در آینده خودداری کنند.

زمان نیاز است تا یک وزنه بردار به سطح آیده آل برسد

دارنده مدال طلا بازی‌های آسیایی بوسان درباره مسابقات وزنه برداری جوانان جهان گفت: وزنه برداری یک رشته رکوردی است و طول می‌کشد تا یک وزنه بردار به سطحی که لازم است برسد. باید ببینیم مسئولان فدراسیون در رده‌های سنی پایه چه کار‌هایی را برای پیشرفت وزنه برداری در سالیان آینده انجام داده اند! متاسفانه تیم نوجوانان ما در رقابت‌های آسیایی اورگنج ازبکستان به جایگاه چهارم دست یافت و باید منتظر بمانیم تا ببینیم جوانان در آینده چه عملکردی را از خود بجای می‌گذارند. رده جوانان با بزرگسالان بسیار متفاوت است به طوری که از لحاظ رکوردی به هیچ وجه شباهتی به هم ندارند.

در بحث استعداد یابی خوب عمل نکرده ایم

رضازاده در رابطه با اینکه آیا فدراسیون در کار‌های استعداد یابی موفق عمل کرده است یا خیر، پاسخ داد:در مسابقات نوجوانان آسیا در حالی چهارم شدیم که تنها چهار کشور با ترکیب کامل در بازی‌ها حضور یافته بودند و این نشان می‌دهد که در بحث استعداد یابی خوب عمل نکرده ایم و از طرف دیگر وزنه برداران بزرگسال ما هم سن و سال شان بالا رفته است، اما آن موقع که من از فدراسیون رفتم برخی چهره‌های وزنه برداری، ۲۵-۲۶ ساله بودند، اما الان سن بچه‌ها بالا رفته است و در ورزش حرفه‌ای سرانجام یک روزی باید همگان با ورزش خداحافظی کنند تا جوانان و نوجوانانی که روی آن‌ها سرمایه گذاری شده جایگزین این نفرات شوند و اگر این چهره‌های مستعد وجود نداشته باشند و نتوانند در زمان مناسبی به تیم ملی تزریق شوند فدراسیون درجا خواهد زد. بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی از هشت یا 9 سال پیش روی آن‌ها برنامه ریزی صورت گرفته بود تا به این سطح برسند. ببینید الان شرایط سخت است، چون سن ستاره‌های ما بالا رفته است و اگر فشار زیادی بیاورند احتمال آسیب‌دیدگی زیاد است. همین بچه‌ها هم باید تا المپیک ۲۰۲۰ خیلی حواسشان باشد، چون احتمال آسیب‌دیدگی زیاد است. حالا باید ببینیم شرایط در آینده چگونه پیش خواهد رفت.

درست نیست که مسئولان به دنبال جمع آوری رأی برای سال آینده باشند

او درباره دخالت فدراسیون در بحث انتخابات هیئت‌های استانی توضیح داد: همان طور که من متوجه شده ام برخی هیئت‌های استانی از کار‌های فدراسیون ناراضی هستند. شاید برخی از روسای هیئت‌ها نتوانند حرفی را که برای گفتن دارند بزنند و به نظرم باید هر چه سریعتر مسئولان وزارت ورزش مانند داورزنی و اسبقیان به این مسأله ورود کنند تا وضعیت از این بدتر نشود. زیرا هیچ رئیس فدراسیونی حق ندارد تا چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد. آن‌ها با انجام این کار می‌خواهند در انتخابات فدراسیون که سال آینده برگزار می‌شود به نفع خودشان رأی جمع کنند. از نظر من این کار شایسته نیست. خوشبختانه تمام روسای هیئت‌های ورزشی هم تحصیل کرده و هم ورزشی هستند و به خوبی از این موضوع اطلاع دارند که فدراسیون‌های مربوطه آن‌ها چه کاری را برای پیشرفت آن رشته در استانی که حضور دارند انجام داده است. در این چندین سال هم معلوم شده که قضیه از چه قرار است.

مسئولان فدراسیون باید تلاش کند تا در فدراسیون جهانی صاحب عنوان شویم

رضازاده درمورد اینکه شما ورزشکار مورد علاقه آیان بودید چه شد که فدراسیون نتوانست از این مسأله برای پیشبرد اهداف وزنه برداری کشورمان استفاده کند، بیان کرد:فدراسیون باید اشخاص را معرفی کند تا در فدراسیون جهانی صاحب پست و عنوان شویم. قطعأ باید یک نفر از کشورمان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی یا نایب رئیس باشد که آن هم باید از طریق فدراسیون مربوطه آن کشور انجام شود. طبق نظرعلی مرادی خودش در انتخابات کنفدراسیون آسیا نامزد شد که رای نیاورد، چون همه از او گلایه داشتند. در هر صورت خود مرادی هم می‌داند من در انتخابات باشم و خودش هم کمک کند برای هیئت اجرایی یا نایب رئیسی انتخاب خواهم شد. همه این را می‌دانند که اگر صاحب کرسی آسیایی شویم چقدر می‌تواند به نفع مان باشد.

با برنامه ریزی درست می‌توان به آینده وزنه برداری خوشبین بود

قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی درباره پیش بینی اش از آینده وزنه برداری در کشورمان تصریح کرد:به آینده مطمئنا باید امیدوار باشیم، اما با برنامه ریزی دقیق و درست، نه اینکه یک فرد تنها به فکر خودش یا چند نفر محدود باشد این نمی‌تواند به نفع کسی نیست. درست است جوانان در حال فعالیت و زحمت هستند، از طرف دیگر یک مجموعه دارد تلاش می‌کند، اما مشاهده کنیم یکی - 2 نفر در آن مجموعه بی خیال سایر افراد هستند قطعأ آن مجموعه با شکست مواجه خواهد شد. انسان‌ها به آینده خیلی خوشبین و امیدوار هستند. ما امسال بازی‌های آسیایی و جهانی عشق آباد را در پیش داریم و امیدوارم بچه‌هایی که در اردو حضور دارند خوب تمرین کنند تا بتوانند پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاورند.

پیش بینی نتایج رقابت‌های جهانی عشق آباد درست نیست

او درباره نتایج ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی دوحه و مسابقات جهانی عشق آباد گفت: نتایج قابل پیش بینی نیست چرا که 9 کشوری که سال گذشته غیبت داشتند امسال حضور خواهند داشت. بدون شک رقابت‌های جهانی سطحش با بازی‌های آسیایی متفاوت است و وزنه برداران ما باید حواسشان جمع باشد و تمرکز کافی را داشته باشند تا بتوانند به نتایج خوبی دست یابند. مسابقات جهانی است و صددرصد با سال ۲۰۱۷ فرق خواهد کرد، زیرا ورزشکاران کشور‌های محروم پس از اتمام محرومیت با آمادگی و کیفیت بیشتری نسبت به رقابت های آمریکا در مسابقات شرکت خواهند کرد.

رضازاده درباره مسابقات گزینشی المپیک توکیو در سیستم جدید بیان کرد:هر کسی که برای مسابقات گزینشی المپیک اعزام می‌شود صددرصد آزمایش دوپینگ از او گرفته خواهد شد. خداراشکر ورزشکاران ما عنوان دار هستند و با زیر و بم این رشته به صورت کامل آشنایی دارند که حواسشان را جمع کنند تا مبادا اشتباهی مرتکب نشوند.

دعای یک ملت پشت سر بازیکنان در جام جهانی است

قهرمان المپیک سیدنی درباره بازی‌های جام جهانی فوتبال روسیه ۲۰۱۸ گفت:تمام مردم کشورمان دعا کنند که بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان یک بازی تحسین برانگیز را در جام جهانی انجام دهند هر چند که در گروه سختی قرار گرفته ایم، اما بازیکنان ما سخت تلاش کرده اند تا در این رویداد خوش بدرخشند. بدون شک در زمان بازی‌های تیم ملی دعای ۸۰ میلیون نفر پشت سر فوتبالیست های ملی پوشمان است.

مرادی به وعده‌هایش عمل نکرد

رضازاده در پایان درباره قطع همکاری علی مرادی با پیشکسوتان وزنه برداری گفت:خود پیشکسوتان می‌گویند او به حرف‌هایی که زد عمل نکرد و همین موضوع سبب شده تا به وزنه برداری ما لطمه وارد شود.

۱۳۹۷/۳/۲۱

اخبار مرتبط