مرغ «كی روش» تنها «یك پا» دارد

روحیه ملی پوشان دعوت شده را تضعیف نكنیم!

عکس خبري -روحيه ملي پوشان دعوت شده را تضعيف نکنيم!

خط خوردن سید جلال حسینی و وریا غفوری از تیم ملی بیشتر از همه روحیه خود بازیكنان تیم ملی را تضعیف میكند، چون آنها همواره نگران گل خوردن تیم ملی هستند و از لحاظ روحی و روانی آمادگی بازی با مراكش، اسپانیا و پرتغال را كه در فكر صعود به مرحله بعدی جام جهانی هستند، را ندارند!

سعید سعیدزاده- حذف «سید جلال حسینی» و «وریا غفوری» دو مدافع تاثیرگذار پرسپولیس و استقلال از لیست نهایی تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2018 روسیه واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

«سیدجلال حسینی» به گواه دوست و دشمن و کارشناسان فوتبالل بهترین مدافع لیگ هفدهم بود که نقش بسیار زیادی هم در قهرمانی پرسپولیس و صعود تیم ملی به جام جهانی داشت. وریا غفوری هم ستاره بلامنازع استقلال در کنار «مامه بابا تیام» سنگالی بود و در لیگ برتر جام حذفی لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی فوق‌العاده ظاهر شد. بنابر این برای اهالی فوتبال بسیار عجیب بود که مرد مغرور پرتغالی خط قرمز روی این دو مهره کلیدی تیم ملی بکشد! البته گفته شده بود پس از نمایش ضعیف رامین رضائیان و روزبه چشمی در دیدارتدارکاتی اخیر برابر ترکیه احتمال دارد کی روش این دو نفر را مجدداً به تیم ملی برگرداند, اما، مرغ «کی روش» فقط یک پا داشت و کی روش همچنان در مسیر لج و لجبازی شانسی به این دو بازیکن موثر و کلیدی نداد!

کی روش باید بداند؛ در چند سال اخیر اگر تیم ملی کم باخت و در صدر آسیا یکه تازی کرد و به راحتی به جام جهانی صعودکرد، مهمترین دلیلش خط دفاعی مستحکم و تفکر دفاعی مناسب بود. اما آن چیزی که در بازی تدارکاتی اخیر برابر ترکیه شاهد بودیم، تزلزل دفاعی در کلیه خطوط به ویژه مدافعان وسط بود، یعنی همان جایی که چشمان هوشیار «سید جلال حسینی» مانع خودنمایی و گلزنی مهاجمان حریف می‌شود اما نام وی و غفوری از لیست نهایی به جام جهانی روسیه حذف می‌شود! تصمیمی که بنا به اعتقاد تمامی کارشناسان بیشتر از آن که جنبه فنی داشته باشد، از همان رفتارهای لجوجانه کی‌روش سرچشمه می‌گیرد! یادمان باشد که دفاع تیم ملی در روسیه می‌خواهد مقابل بازیکنانی چون رونالدو و... قرار گیرد! خط دفاعیم ا چه خواهد کرد؟

خط خوردن سید جلال حسینی و وریا غفوری از تیم ملی بیشتر از همه روحیه خود بازیکنان تیم ملی را تضعیف می‌کند، چون آنها همواره نگران گل خوردن تیم ملی هستند و از لحاظ روحی و روانی آمادگی بازی با مراکش، اسپانیا و پرتغال را که در فکر صعود به مرحله بعدی جام جهانی هستند، را ندارند!

کی روش از آغاز به بازیکنان دورگه و آنهایی که در اروپا بازی می‌کنند، علاقه و گرایش بیشتری دارد به همین دلیل در حال حاضر بیش از هفتاد درصد ملی پوشان کشورمان در اروپا بازی می‌کنند. کی روش با مصاحبه‌های خود بارها حاشیه‌ساز شد و اخیراً در ادامه مصاحبه‌های سریالی‌اش با سایت فدراسیون فوتبال به جای تشریح آخرین شرایط تیم ایران و برنامه‌های خود برای مراکش، اسپانیا و پرتغال ترجیح داد تا دوباره به برانکو و علی کریمی حمله‌ور شود و به نبش قبر از جام جهانی 2006 آلمان بپردازد که چرا علی کریمی بعد از تعویض به بطری آب لگد زد! و برانکو فامیل و برادرش را به پرسپولیس آورده است! جنگ و ستیز کی‌روش با فدراسیون فوتبال، مربیان داخلی و خارجی و... به نفع چه کسی تمام می‌شود؟ مسلماً دود این تنش و مجادله لفظی به سادگی در چشم تیم ملی ایران فرو می‌رود! و هواداران میلیونی سرخابی را مقابل تیم ملی قرار می‌دهد! به هر حال، مردم با تیم ملی جمهوری اسلامی ایران همراهند و به بازیکنان ملی پوش اعتماد دارند و می‌خواهند تماشاگر محصول یک کار بلند مدت هشت ساله «کی روش» این مربی گران‌قیمت پرتغالی در روسیه باشند.

۱۳۹۷/۳/۲۲

اخبار مرتبط