درخواست عجیب مخاطب 60 ساله از " احسان علیخانی"

شب گذشته ترافیك بالای تماس ها با برنامه ماه عسل موجب شگفت زدگی عوامل برنامه شد.

به گزارش نما، هنوز پنج دقیقه از حضور عوامل برنامه «ماه عسل» در واحد ارتباط با مخاطبان ۱۶۲ نگذشته بود که با حجم بالای میزان تماس‌های مردمی با تلفن ۱۶۲ رکوردی تازه برای رسانه ملی رقم خورد و بیش از ۷۳ نفر از مخاطبان داخلی و خارجی برای گفتگو با عوامل محبوب‌ترین ویژه برنامه ماه رمضان در صف انتظار برقراری تماس بودند و هر ثانیه حجم انبوهی از مخاطبان به این صف اضافه می‌شد.

احسان علیخانی مجری و تهیه کننده، عباس اختری کارگردان تلویزیونی، محسن نجفی کارگردان هنری، محمد پیوندی مسئول سوژه‌یابی، مسعود رجبیان مدیرتولید، مهدی شیخی مسئول روابط عمومی و امیرحسین بزرگ‌زادگان عکاس «ماه عسل» و چند تن از مستندسازان و فیلمبردان، از جمله عوامل این برنامه پرمخاطب بودند که در واحد ارتباط با مخاطبان حضور پیدا کردند.

در ابتدا، احسان علیخانی، عباس اختری، محسن نجفی و محمد پیوندی پشت کانتر‌های واحد ارتباط با مخاطبان ۱۶۲ نشستند و به تماس‌های مردم و ابراز محبت آن‌ها پاسخ می‌دادند، اما هنوز دقایقی از شروع پاسخگویی نگذشته بود که به دلیل حجم بالای تماس‌های مخاطبان داخلی و خارجی، به ناچار مهدی شیخی، امیرحسین بزرگ‌زادگان و برخی از عوامل «ماه عسل» پشت کانتر‌ها قرار گرفتند تا پاسخگوی تماس مخاطبان برنامه باشند.

نکته جالب اینکه برخی از مخاطبان به جای تماس با شماره ۱۶۲ با تلفن همراه عوامل برنامه «ماه عسل» تماس می‌گرفتند تا نظرشان را درباره پرمخاطب‌ترین برنامه ماه رمضان بگویند.

حجم بالای تماس مخاطبان با تلفن ۱۶۲ که به نوعی رکورد تماس با عوامل یک برنامه تلویزیونی را رقم زد سبب شد تا برای چندین بار خطوط تلفن رسانه ملی با مشکل فنی روبه‌رو شود، اما با اقدام سریع کارکنان معاونت توسعه و فناوری رسانه، بلافاصله این مشکل‌ها برطرف شد.

بیش‌تر مخاطبان تمایل داشتند تا با احسان علیخانی صحبت کنند، برخی که بخت یارشان بود به صورت مستقیم با او صحبت می‌کردند، اما گاهی اوقات نیز پیش می‌آمد که مجری و تهیه‌کننده «ماه عسل» کانتر خود را برای پاسخ دادن به تماس مخاطب برنامه ترک کند و از خط تلفن دیگر عوامل برنامه، پاسخگوی ابراز محبت مخاطبان «ماه عسل» باشد.

با نگاهی به صفحه مونیتورینگ تماس‌های ۱۶۲ مشخص شد که چندین تماس نیز از خارج کشور برقرار شده است و ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از طریق اینترنت و اپلیکیشن‌های تلفن همراه مخاطب «ماه عسل» هستند.

بر اساس اعلام مرتضی میرباقری معاون سیما، آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما در تهران و ۳۲ مرکز استان آن هم تنها در دو هفته نخست ماه رمضان نشان داده که در بین برنامه‌های غیرنمایشی، «ماه عسل» ۶۱/۱ میزان مخاطبان را به دست آورده است و بر همین اساس حجم بالای تماس مخاطبان با ۱۶۲ برای گفتگو با عوامل این برنامه، خود مؤید این موضوع بود.
برکت بی‌نظیر گره خوردن لحظات افطار با برنامه محبوب مردم

احسان علیخانی مجری و تهیه کننده «ماه عسل» برکت لحظات افطار و گره خوردنش با برنامه‌ای که خط قرمز و صندلی آن متعلق به مردم و روایتگر قصه‌های آن‌هاست را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: تا به این لحظه علیرغم اینکه مردم در اوضاع و احوال اقتصادی و معیشتی خاصی روبه‌رو هستند، اما بیش از ۲۵ میلیارد تومان به پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند و این موضوع نشانگر این است که مردم به جریان‌هایی که در اطرافشان رخ می‌دهد فکر می‌کنند و این اتفاق برای ما بی‌نظیر است.

او با تاکید بر اینکه اگر اتفاق خوبی در «ماه عسل افتاده» به خاطر محبت دوستان و عوامل این برنامه است، تصریح کرد: امسال حتی کار به جایی رسید که یکی دو مرتبه از فرط خستگی، از ادامه برنامه منصرف شدیم ولی وقتی لطف بی‌نهایت مردم را دیدیم، احساس کردیم که باید با قدرت به کار ادامه دهیم و قدر مردمی که شریف و بزرگوار هستند را بیش‌تر بدانیم.

مجری و تهیه کننده «ماه عسل» با بیان اینکه هر ساله بر اساس وعده‌ای که با مخاطبان برنامه دارد در واحد ارتباط با مخاطبان ۱۶۲ حضور پیدا می‌کند تصریح کرد: مخاطبان به برنامه «ماه عسل» لطف بی‌نهایتی دارند و با انرژی مضاعف و نگاهشان این برنامه را دنبال می‌کنند و تا به امروز، عمر و قدمت ۱۴ ساله «ماه عسل» را رقم زده‌اند.

علیخانی به گپ و گفت صمیمی با مردم، گوش دادن به موضوع‌ها، تحلیل‌ها، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های آن‌ها و همچنین قدردانی از زحمات کارکنان واحد ۱۶۲ که به واسطه سوژه‌های برنامه «ماه عسل» دائماً پاسخگوی تماس‌های مردمی هستند و برای آن‌ها زحمت فراوانی ایجاد می‌شود اشاره کرد و گفت: شرمنده مردم هستیم که به دلیل محدودیت زمان، از میان چندین هزار تماس آن‌ها فقط به تعداد محدودی توانستیم پاسخگو باشیم.

او خاطرنشان کرد: چند روز مانده به عید فطر، معمولاً سوژه‌ها را به رأی می‌گذاریم و میهمانان انتخاب شده برنامه توسط مخاطبان را در این روز دعوت می‌کنیم. مردم، تعیین کننده و داور نهایی برنامه «ماه عسل» هستند. در برنامه دوشنبه ۲۱ خرداد، عوامل تهیه چهار فیلم نهایی جشنواره «قهرمان من» که مردم به آن‌ها رأی داده بودند حضور پیدا کردند و قصه‌های آن‌ها تعریف شد و تا دو روز آینده، سه فیلم اول بر اساس میزان رأی مردم انتخاب می‌شوند و عید فطر هم چهار الی پنج نفر از میهمانان، بر اساس رأی مردم دعوت می‌شوند.

احسان علیخانی در مدت یک ساعتی که در واحد ارتباط با مخاطبان حضور داشت پاسخگوی مخاطبانی از کرمان، تهران، گرگان، اهواز، فیرزکوه، شیراز، رشت، اصفهان، دماوند و کرج بود.

وی درباره درخواست‌های مخاطبان «ماه عسل» می‌گوید: محتوای تمامی تماس‌ها شامل لطف و محبت مردم، تشکر و قدردانی از برنامه و موضوع‌ها و سوژه‌های آن مانند اوتیسم و... بود. دوست عزیزی از من تقاضای کار داشت و خوشحالم که مردم «ماه عسل» را مأمنی برای قصه‌ها و نقل دردهایشان می‌دانند.

او با اشاره به اینکه مخاطب ۶۰ ساله‌ای از شیراز داشتیم که خواستار این بود که «ماه عسل» در طول سال پخش شود، افزود: برخی از مخاطبان از من به خاطر اینکه در برنامه مدیریت زمان ندارم، انتقاد کردند و برخی دیگر هم قهرمان خود را به عنوان سوژه جدید برنامه معرفی کردند.

احسان علیخانی، به عنوان یک برنامه‌ساز به طور جدی معتقد است که حتماً در خلق یک اثر با تفاوت سلیقه روبه‌رو هستیم و برنامه‌ای که پویا و راجع به آن نظر‌های مختلف مطرح نباشد، قطعاً جزء برنامه‌های بی‌خاصیت محسوب می‌شود.

مجری و تهیه‌کننده «ماه عسل» با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از آراء و نظر‌های مختلف درباره این برنامه وجود دارد و مردم، چه مثبت و منفی «ماه عسل» را نقد می‌کنند که در نوع خود ارزشمند و خیلی عالی است، گفت: امشب یک مورد بسیار فوق‌العاده برای «ماه عسل» رخ داد و آن این بود که مخاطبانی که با ما دارای تضارب آراء بودند، اما بیننده «ماه عسل» بودند و تعاریف، محبت، لطف و حرف دلشان را روی چشممان می‌گذاریم و باعث افتخار ما هستند.

محمد پیوندی مسئول سوژه‌یابی «ماه عسل» با بیان اینکه از محبت و حجم بالای تماس‌های مخاطبان این برنامه شگفت زده شده است، گفت: به قدری ترافیک تماس‌های مردمی زیاد است که به سختی می‌شود با آنها ارتباط برقرار کرد و این موضوع از طرفی باعث دلگرمی ما و از طرف دیگر نشانگر زحمات همکاران ما در اداره کل روابط عمومی است که پاسخگوی حجم عظیمی از تماس‌های مردمی هستند.

مسئول سوژه‌یابی «ماه عسل» خاطرنشان کرد: بیش‌تر مردم نسبت به این برنامه لطف دارند و درباره موضوع‌های برنامه، نظر‌های مختلفی داشتند که عمده این نظر‌ها مثبت بود. یک سری نکاتی از سوی مخاطبان مطرح شده است که من و دوستان برنامه آن‌ها را یادداشت کردیم تا در آینده اجرا کنیم.

۱۳۹۷/۳/۲۲

اخبار مرتبط