ابطحی درگفتگو با نما:

اساتید و دانشجویان در خط مقدم اعتراض بازرسی دانشگاه ها قرار گیرند

عکس خبري -اساتيد و دانشجويان در خط مقدم اعتراض بازرسي دانشگاه ها قرار گيرند

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،گفت: در حال رایزنی برای تهیه طرحی جهت خروج ایران از ان پی تی هستیم، نمی شود ایران یك طرفه در ان پی تی بماند و متضرر هم بشود.

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با دردآور خواندن خبر بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه های کشور، گفت: منتظر بودیم دولت خبر بازرسی از دانشگاه ها را تکذیب کنند ولی خبری از تکذیب نشد، این خبر برای هرانسان عزتمند درد آور است که با وجود نقض آشکار برجام علی رغم اجرای تمام تعهدات مان بیگانگان به خودشان اجازه دهند بیایند دانشگاه های کشورمان را بازرسی کنند.
وی تصریح نمود: کشورهای هند، پاکستان، برزیل و حتی رژیم صهیونیستی اسرائیل انرزی هسته ای دارند ولی اینچنین برخوردهایی با آنها نمی شود یعنی هیچ کشوری اجازه نمی دهد مراکزعلمی و دانشگاهی اش مورد بازرسی بیگانگان قرارگیرد.
ابطحی اظهار نمود: اینطور که پیش می رود به زودی درخواست بازرسی از حوزه علمیه قم وحتی دفتر مقام معظم رهبری را هم خواهند نمود، چرا که اگر راه برایشان بازشود با از بین رفتن استقلال کشور ازهمه بازرسی خواهند کرد امری که جای بسی تاسف و تامل در دیپلماسی دولت دارد.
وی با بیان اینکه باید جلوی این گونه اقدامات گرفته شود، ابراز نمود: درمجلس از دولت در این باره سوال کرده و تذکر خواهیم داد متاسفانه با تعطیلی مجلس روبرو شدیم و نمایندگان در این مورد سکوت نخواهند کرد تا کی باید عقب نشینی کنیم تا بیگانگان با پرروئی تمام جلو بیایند و مقامات کشورهای انگلیس و فرانسه و آلمان هم بخواهند ایران در برجام بی نتیجه بماند وانرژی هسته ای هم معلق باشد.
وی با اذعان به اینکه راه حل کنونی ایران خروج از ان پی تی است، گفت: در حال رایزنی برای تهیه طرحی جهت خروج ایران از ان پی تی هستیم ونمی شود ایران یک طرفه در ان پی تی باشد و متضرر هم شود ، بس است تا همین جا هم که جلو آمدیم.
وی، گفت: دانشگاههای ما چیزی برای مخفی کاری ندارند لیکن اگر جلوی این بازرسی ها سد نشود، چنین اقداماتی ادامه پیدا کرده وبا هدفی که بیگانگان برای شناسائی نخبگان کشور دارند سلامت وامنیت جانی دانشمندان مان به خطر می افتد و مسئولیت مستقیم آن با دولت وسازمان انرژی هسته ای است.
ابطحی اظهار نمود: زمانی آمدند لیست دانشمندان ما را گرفتند و بعد هم اقدامات ایذائی شان را انجام دادند با دشمنی دیرینه ای که با مردم و کشورمان دارند اکنون هم هیچ بعید نیست بازخطراتی بروزکند لیکن به هیچ عنوان اساتید و روسای دانشگاه ها نباید اجازه بازرسی دهند، اگر رئیس دانشگاهی هم نمی تواند اقدام به مقابله کند استعفاء دهد این به نفع جامعه است تا مردم بدانند در برابراین اقدامات مقابله می شود وعلت این اقدامات و تصمیم گیرندگان آن چه کسانی هستند و آیا پشت پرده این اقدامات قول وقراروامضاهای محرمانه در کاراست.
وی افزود: البته از مواضع اخیر رئیس جمهور چنین استنباط می شود که دولت فهمیده باشد بیگانگان غیر قابل اعتماد و زیاده خواهند، باید جلوی بازرسی از دانشگاه ها گرفته شود، اساتید و دانشجویان دانشگاه ها در خط مقدم اعتراضات باشند و اجازه چنین اقداماتی را به دولت ندهند و حقوق خود را مطالبه کنند.

۱۳۹۷/۴/۱۹

اخبار مرتبط