نگاهی به نمایش كشتی نوجوانان و بزرگسالان در دو میدان متفاوت

عکس خبري -نگاهي به نمايش کشتي نوجوانان و بزرگسالان در دو ميدان متفاوت

تیم های كشتی آزاد و فرنگی نوجوانان به مقام قهرمانی جهان دست پیدا كردند.

محمدرضا کاظمی- تیم های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کردند. این موفقیت در نوع خود مایه مباهات و پیروزی آینده سازان را در درجه اول به یکایک آنان که با تعصب و غیرت توانستند از سکوی قهرمانی جهان بالا بروند،کادر فنی که با تلاش، جدیت و برنامه ریزی مسیر موفقیت را برای نوجوانان هموار کردند و مجموعه زحمتکشان فدراسیون تبریک می گوییم. در واقع ما نیز با تمام کسانی که دل در گرو ورزش اول داشته و صرفنظر از هر گونه تعلق خاطر به این و آن از موفقیت به دست آمده خشنودند، همداستانیم اما مسیرمان با کسانی که تلاش دارند هرگونه پیروزی و موفقیت را به شخص خاصی منتصب و از آن چماقی برای کوبیدن برسر منتقدین احتمالی وی بسازند جدا می شود. عده ای از اعوان فدراسیون که چندی است شبکه های اجتماعی را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده و با حمایت عواملی خاص نقش حامیان سینه چاک فدراسون را بازی می کنند. این قوم شب و روز در جستجوی دشمنان فرضی امیر کبیر ادعایی خود بی پروا زحمتکشان و منتقدین دیروز و امروز را مورد خطاب قرار داده و تلاش می کنند دهان هر حق گوی واقع بینی را ببندند! این جمع معدود به لطایف الحیل هر ناکامی را با ترفندی به نام توجیه رنگ تخفیف می زنند و هر موفقیتی را دو چندان به خلق الله تحویل می نمایانند. ازآن بدتر هر موفقیتی را فرصتی برای حمله به دیگران یافته و تا می توانند بر صغیر و کبیر می تازند که چرا در خط فلان و بهمان گام نمی زنید. این درحالی است که عرصه خردمندی حکم می کند هر گونه موفقیت کشتی به قاطبه خانواده این ورزش، خصوصا کسانی که نقش اصلی را در این رابطه داشته و دارند منتسب شود بی آنکه نقبی به گذشته زده و با فرصت خواهی و عیبجویی دیگران را به باد انتقاد بگیرند . به عنوان مثال موفقیت نوجوانان در رقابت های جهانی را در بوق و کرنا کرده اما از ناکامی بزرگسالان در تورنمنت بین الملل گرجستان سخنی به میان نمی آورند. برخی از دوستان که از قضا مدعی تحمل عقاید مختلف و احترام به سخن مخالف هستند در چنین مواقعی عنان از کف فرو نهاده و با یک پیروزی، همه زحمتکشان گذشته و دگر اندیشان در باب مدیریت فدراسیون را به باد انتقاد می گیرند. این بزرگواران بعضا در مقام حب نسبت به زید و کینه نسبت به عمر، چنان بر توسن چموش سخن نهیب می زنند که در مقام پاسخگویی به فردی که اظهار نظری در باب دیپلماسی ورزشی کرده و امکان این مهم را در صورت شرایط مساعد ممکن دانسته بشدت حمله کرده و در ادامه سخن او را به فلان رییس فدراسیون منسوب و حملاتی را نیز متوجه فرد غایبی می کنند که امکان دفاع از خود را ندارد! این افراد گویا اطلاع ندارند که اوج تاخت و تاز مشاور پیشین فیلا در زمان مرحوم خطیب بوده و فرد مذکور مدت ها پیش از آن، عملا بطور مستقل در کنار رافی مارتینتی انجام وظیفه می کرد. روشن نیست برخی از حامیان تندرو فدراسیون بر چه اساسی به خود اجازه می دهند تا به مناسبت های مختلف از شخص اول اجرایی کشور گرفته تا وزیر و کارشناس و کشتی نویس منتقد را مورد هجمه قرار می دهند. جای شگفتی است که در این دوره از فدراسیون عده ای پرورش یافته اند که هرکسی جز موافقین این تشکیلات را به باد انتقاد می گیرند و از هر سخن حقی که برخلاف دیدگاه فدراسیون باشد بر آشفته می شوند!


حامیان پر ادعای فدراسیون

برخی از مدعیان پروپاقرص حمایت از فلان فرد و فدراسیون کشتی با قهرمانی نوجوانان چنان عنان از کف داده اند که کمترین نقد در باب ناکامی تیم های ملی بزرگسالان در گرجستان را گناه نابخشودنی و عناد آمیز، و برای برخی نامداران که به هر دلیل حاضر به قبول مربیگری تیم هایی غیر از بزرگسالان نشده اند خط و نشان می کشند. مستمسک آنان حضور غلامرضا محمدی در راس تیم نوجوانان است و قرار گرفتن وی در خط فدراسیون.‌ آنان گویا خبر ندارند که همین محمدی مدت ها دور از فدراسیون و کم مانده بود چند ماه قبل شایعه برکناری اش به واقعیت نزدیک شود. مگر نه اینکه مراد محمدی نیز قبلا از سرمربیگری نوجوانان برکنار شده بود؟ حال چه شده این افراد که در دوره ای مورد غضب فدراسیون بودند اکنون به زعم عده ای نورچشمی شده اند و دیگران که حاضر نشدند مناصب تحمیلی را بپذیرند دشمن؟


انصاف داشته باشید


تیم های نوجوانان به همت مربیان عنوان قهرمانی جهان را به دست آوردند و تیم های بزرگسالان در خلال تورنمنت گرجستان عملکرد قابل قبولی نداشتند. اگر قرار است مربیان نوجوانان مورد تمجید واقع شوند به همان طریق لازم است مربیان بزرگسالان مورد نقد قرار گیرند نه اینکه موفقیت نوجوانان صرفا به حساب فدراسیون و ناکامی بزرگسالان به باد هوا سپرده شود. در چنین شرایطی عده ای با دادن آدرس غلط موفقیت نوجوانان را تلویحا به فردی نسبت می دهند که از قضا باید از او به سبب عملکرد ضعیفش در گرجستان انتقاد شود! آقایان نه تنها چنین مسیری را طی نمی کنند بلکه برای بزرگان کنار گود مانده نسخه می پیچند تا سر به راه شده و هر کجا که فدراسیون از آنان تقاضا کرد به فعالیت بپردازند.

حاصل کلام اینکه عملکرد نوجوانان کشتی و کادر فنی هر دو رشته آزاد و فرنگی مثبت و عملکرد تیم های بزرگسالان که از قضا سرمربیگری یک بخش آن بر عهده رییس فدراسیون است منفی بود.‌ بنا براین اگر قرار است موفقیت نوجوانان به حساب فدراسیون و شخص خادم نوشته شود باید ناکامی بزرگسالان کشتی آزاد نیز که از قضا امور فنی آن با رییس فدراسیون است به حساب وی نوشته شود.

۱۳۹۷/۴/۲۱

اخبار مرتبط