بیرانوند چگونه راضی به ماندن شد؟

اشتباه جایی رخ داد كه غیبت علیرضا بیرانوند در تمرین‌های پرسپولیس را به پیشنهادهای اروپایی او ربط دادند. دروازه‌بانی كه قرارداد با پرسپولیس پایش را برای رفتن بسته است.

به گزارش نما، وقتی مرخصی دو هفته‌ای بیرانوند پایان گرفت، برانکو ایوانکوویچ هم که پیش از این با جدایی بیرانوند مخالفت کرده بود، با تندی به غیبت دروازه‌بانش واکنش نشان بدهد و بگوید: «من هم چهار تا پیشنهاد خیلی خوب دارم. آیا نباید می‌آمدم سر تمرین؟ » و بعد مخالفتش با جدایی علیرضا بیرانوند را دوباره به زبان آورد اما این هم چیزی از ناراحتی‌اش کم نکرد.

برانکو ناراحت بود و باشگاه نگران که خبر رسید تمرین صبح دوشنبه هم بدون دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس سپری شده است. آقای سرمربی می‌گفت دلیل این غیبت را نمی‌داند اما باشگاه حتما می‌دانست چرا که مدیرانش پیش از بازگشت پرسپولیس از کرواسی با وکیل علیرضا بیرانوند مذاکره کرده بودند. اتفاقا دلیل مذاکرات‌شان هم همانی بود که باعث غیبت این دروازه‌بان در تمرین‌ها شد.

ماجرا به مطالبات معوقه بیرانوند مربوط می‌شود که بابت دو فصل اخیر چیزی نزدیک به دو میلیارد تومان از باشگاه پرسپولیس طلب دارد. خودش ادعا کرده که مطالبات معوقه همه هم‌تیمی‌هایش پرداخت شده و فقط به او پول نداده‌اند و وکیلش هم برای همین به باشگاه رفته بود. در واقع وکیل بیرانوند از طرف او شرط گذاشت که تنها در صورت پرداخت مطالبات دو فصل اخیرش در تمرین‌های پرسپولیس شرکت خواهد کرد و باشگاه هم قول داد که دست‌کم بخشی از طلب او را پیش از شروع فصل بپردازد.

یک شایعه اما کار را خراب کرد؛ «با پولی که برای تسویه قراردادهای گذشته بیرانوند گذاشته بودند قرار است وحید امیری را نگه دارند.»

‌اینکه چه کسی چنین ادعایی را مطرح کرده و به گوش دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس رسانده، شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما باعث شد علیرضا بیرانوند از سر لجبازی هم شده، قید حضور در تمرین را بزند و از پرسپولیس دوری کند. او حتی پیشنهاد نزدیکانش برای گفت‌وگوی مستقیم با برانکو را هم با این توجیه که «او نمی‌تواند مشکل من را حل کند» رد کرد.

با این حال دوری‌اش خیلی طولانی نشد چرا که برانکو با اعتراض‌های مدامش باشگاه را به مذاکره دوباره ترغیب کرد و بیرانوند هم این بار شخصا و بدون حضور وکیلش به دیدار مدیران پرسپولیس رفت. یک طرف علیرضا بیرانوند نشست و مقابلش گرشاسبی، کاشانی و حاجی‌بیگی که از طرفی برانکو برای راضی کردن و حفظ این دروازه‌بان ملی‌پوش مامور شده بودند. خوبی‌اش اما این بود که هیچ حرفی ناگفته نماند.

بیرانوند از پیشنهادهای اروپایی‌اش (بشیکتاش، دیناموکیف و تورینو) گفت و اینکه مشتری اوکراینی‌اش حاضر است یک و نیم میلیون یورو به او بپردازد. باشگاه اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد، جدایی او را نپذیرفت و اعلام کردند که در خوشبینانه‌ترین حالت، در نیم‌فصل که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز شد به او اجازه رفتن خواهند داد. در واقع گرشاسبی از او خواست تا زمانی که تکلیف لژیونر شدنش مشخص نشده، طبق قراردادی که دارد در تمرین‌ها حاضر شود و توافق‌ها برای انتقال در نیم‌فصل را بگذارد به عهده باشگاه و مشتریانش.

بعد هم مدیریت باشگاه اعلام کرد که بیرانوند تحت قرارداد با باشگاه است و با وجود پیشنهادهای خوبی که برای بازی در لیگ‌های خارجی دارد، از آنها چشم‌پوشی کرده و به فعالیت خود در پرسپولیس ادامه خواهد داد اما کسی نگفت که چطور از این دروازه‌بان رضایت گرفته‌اند. البته محمدرضا حاجی‌بیگی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای ادعا کرد که قرارداد جدیدی با بیرانوند بسته‌اند؛ توافقی که به سود بیرانوند است و البته باشگاه هم با توجه به بدهی و شرایط مالی و مابه التفاوت قیمت دلار مجبور به پذیرش آن شده است. در توافق جدید بیرانوند با پرداخت 40 درصد مبلغ قراردادش با باشگاه جدید می تواند از پرسپولیس جدا شود. به این ترتیب پروژه لژیونر شدن علیرضا بیرانوند ادامه خواهد داشت و البته پرسپولیس که مجبور است گلر جدیدی را هم برای جانشینی او نشان کند، سود چندانی از این انتقال نخواهد برد .

۱۳۹۷/۴/۲۶

اخبار مرتبط