تلاش آمریكایی-سعودی برای برهم زدن امنیت در عراق

آمریكا و عربستان تلاش می‌كنند فتنه‌گران را وارد صف تظاهرات كنند تا به لحاظ امنیتی گروه‌های مقاومت عراق را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش نما، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق با تأکید بر حمایت گروه های مقاومت از مطالبات مشروع تظاهرکنندگان عراقی گفت: آمریکا و عربستان قصد دارند با وارد کردن فتنه گران به صف تظاهرات، گروه‌های مقاومت عراقی را به لحاظ امنیتی تحت فشار قرار دهند.

سید جعفر الحسینی در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره دیدار حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با فرماندهان سازمان بسیج مردمی گفت: این دیدار با هدف ایجاد هماهنگی های بیشتر و کمک برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده فتنه گران از تظاهرات مطالبه ای مردم صورت گرفت. مطالبات تظاهرکنندگان عراقی برحق است و بسیج مردمی از خواسته های مشروع آنان حمایت می کند.

وی افزود: آمریکا و عربستان تلاش می‌کنند فتنه گران را وارد صف تظاهرات کنند تا به لحاظ امنیتی گروه های مقاومت عراق را تحت فشار قرار دهند. آمریکا انتظار نداشت نیرویی مانند بسیج مردمی در عراق تشکیل شود و طرح های این کشور را در عراق ناکام بگذارد. سؤال حیاتی اکنون این است که در حال حاضر چه نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در عراق وجود دارد؟ پاسخ این سؤال منفی است و ما هیچ نیازی به حضور این نیروها در عراق نداریم. نیروهای آمریکایی ایجاد پایگاه های نظامی را در مرزهای عراق و سوریه با هدف حمایت از داعش متوقف نمی کنند. هدف آمریکا از این اقدام، ایجاد پناهگاه امن برای داعش در مناطق مرزی بین عراق و سوریه است. ما نیز در واکنش به این تلاش های آمریکا، تلاش کردیم ارتباط جغرافیایی پایگاه نظامی التنف را با مکان حضور عناصر باقی مانده داعش در مرزهای عراق و سوریه قطع کنیم و طی چندین عملیات نظامی موفق شدیم این هدف را محقق سازیم. پایگاه نظامی التنف غیرقانونی است و ما از نزدیک اوضاع این پایگاه و تحرکات آمریکا را در آن زیر نظر داریم و معتقدیم هدف این تحرکات در مرزهای عراق و سوریه حمایت از داعش است.

۱۳۹۷/۴/۲۷

اخبار مرتبط