بارش پراكنده باران تابستانی در برخی شهرهای كشور

بنابر اعلام سازمان هواشناسی براساس تحقیق آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در سواحل شمالی كشور، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مركزی در استان‌های سمنان و شمال تهرانبارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نما، بنابر اعلام سازمان هواشناسی براساس تحقیق آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های سمنان و شمال تهرانبارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های ساحلی خزر با کاهش نسبی دما همراه است و دریای خزر نیز مواج است.

بنا بر این گزارش فردا و پس فردا این شرایط برای سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی با شدت کمتر وجود خواهد داشت. طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط شمال غرب جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان،‌ ارتفاعات کرمان و شهر فارس افزایش ابر،‌ رعد و برق، وزش باد و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

طی سه روز آینده سرعت وزش باد برای شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد. این شرایط در منطقه زابل شدت بیشتری خواهد داشت و سبب خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود. طی همین مدت در خوزستان، جنوب ایلام و بوشهر در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

۱۳۹۷/۵/۱۵

اخبار مرتبط