قیمت جهانی نفت در 20 مرداد 97

قیمت هر بشكه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه، با ۷۴ سنت افزایش به۷۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش نما، در حالی که به نظر می رسد تحریم های آمریکا علیه ایران موجب اختلال در عرضه نفت خواهد شد، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک درصد افزایش داشت، اما با توجه به نگرانی سرمایه گذاران از تاثیر اختلافات تجاری بر کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای انرژی معاملات آتی شاهد کاهش قیمت بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه، با 74 سنت افزایش به72 دلار و 96 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با 82 سنت رشد به 67 دلار و 63 سنت رسید.

کاهش قابل توجه قیمت هر دو شاخص نفتی در روز چهارشنبه موجب شد تا هم نفت برنت و هم نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا افت هفتگی به ترتیب نیم و 1.2 درصدی را تجربه کنند.

طارق ظاهر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه تیچه کپیتال نیویورک گفت، با توجه به کند شدن تقاضا بای بنزین در آمریکا در فصل پاییز و تعطیلی پالایشگاه ها برای انجام تعمیرات، احتمالا قیمت ها همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند.

عرضه نفت خام آمریکا در هفته گذشته کمتر از حد انتظار کاهش داشت و آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شرکت های انرژی آمریکایی این هفته بیشترین میزان سکو از ماه می را به تعداد سکوهای حفاری نفتی خود افزوده اند. بر این اساس در هفته منتهی به 10 اوت، 10 سکو اضافه شده و تعداد کل سکوها به 869 مورد رسیده که بیشترین تعداد از مارس 2015 تاکنون است.

اما در عین حال، تشدید اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و دیگر کشورها موجب تیره و تار شدن چشم انداز رشد اقتصاد جهانی شده و موجب افزایش ارزش دلار گشته است. رشد ارزش دلار موجب گران تر شدن نفت برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط