برانكو و عذرهای بدتر از گناه

برانكو مقادیرى عذر آورد و مقادیر بیشترى هم متشبث شد به عذر بدتر از گناه تا بازى سردرگم پرسپولیس را توجیه كرده و لاپوشانى كند.

به گزارش نما، درباره پرسپولیس که بازى نکردنش خیلى بیشتر از بازى کردنش بود، چه باید گفت که ستاره این تیم (یعنى برانکو ایوانکوویچ) نگفته باشد؟

برانکو مقادیرى عذر آورد و مقادیر بیشترى هم متشبث شد به عذر بدتر از گناه تا بازى سردرگم پرسپولیس را توجیه کرده و لاپوشانى کند.

برانکو، کوتاه گفت و گویا گفت. بازى پرسپولیس «حرف‌خورش» هم کم بود. کمى اشاره به ناکارآمدى دفاع راست در نیمه اول. چند کلمه حرف روى هوا، درباره دفاع راست در نیمه دوم.

پرسپولیس آیا مهاجم و فوروارد نداشت؟ پرسپولیس آیا هافبک از نوع توپ‌باز و از نوع بازیساز و از نوع پاسور و موقعیت‌سازش، نداشت؟

برانکو در روزى که پرسپولیس هیچ کارى نکرد، هیچ دلیل قانع‌کننده و هیچ بهانه مقبولى نیاورد. لیگ برتر سخت‌تر از همیشه است.

بى‌کاره‌ها، کم‌کاره‌ها

٢- علیپور در بازى سوم پرسپولیس چه‌کاره بود؟ نباید با این سؤال‌ها، علیپور را «دم‌چک» فرستاد. واقعیت این است که هیچ‌یک از مهاجمان پرسپولیس کارى نکردند. مثلاً سیامک نعمتى، کدام هنر از او سر زد؟ کدام پاس را گرفت که قدرش را ندانست؟ کدام فرصت را برایش ایجاد کردند که او هدرش داده باشد؟

یا گادوین منشا که روى نیمکت، تماشاگر یارانش بود و توى زمین هم بیشتر از یک تماشاچى نمى‌توانست و نتوانست باشد. هافبک‌هاى پرسپولیس، فوروارد شادکن و بازى راه‌انداز نبودند.

نه بشار، نه روح‌اللهى و نه عالیشاه. نعمتى و سپس منشا هم با آدرس عوضى، مشغول بازى نکردن بودند. منشا که آمده بود تا انگار، از دروازه استقلال اهواز، هرچه مى‌تواند دور باشد؛ و دور هم بود.

پرسپولیس، اولین ۲ امتیاز را از دست داد. تیم استقلال صنعتى- تیمى از شهر اهواز- نشان داد که از بازیکن تهى نمى‌شود.

نساجى و پارس جنوبى، هر دو قدم به قدم

٣- در روزى که پرسپولیس بد بود و برانکو عصبانى، شاهد سومین بازى مقبول داریوش یزدى شدیم. یکى از دیگرى بهتر. استقلال صنعتى اگر تماشاچى کم داشت، اما جوهر و گوهر فوتبالش زیاد بود. همان‌طور که پارس جنوبى را هم خوب دیدیم. تیمى سرحال‌تر از پارسال. مهدى تارتار، رفته‌رفته خویش را جا مى‌اندازد و تثبیت مى‌کند. یک مربى تیم‌ساز. یک مربى کاربلد که مى‌تواند کار را درآورد. پارس جنوبى، امسال هم نادیده نخواهد ماند.

همان‌طور که سایپا با اعوجاج بیشتر، تیم على دایى نشان مى‌دهد. سختکوش و سختگیر. مبارز و اهل چالش. لقمه را از دهان شیر خارج مى‌کند.

صفت ذوب‌آهن این نیست. عصبیت در بازى ذوب‌آهن، هنوز کافى نیست. مثلث حسینى، مسلمان و حدادى‌فر هنوز تشکیل نشده و صاحب تشکیلات یک ترکیب جور نیستند. سه نفر هستند، مثلث نیستند.

جواد نکونام در نساجى، قدم به قدم پیش مى آید، سرعت بیشترى در تیم قائمشهرى لازم است. تماشاگران اما، پرحوصله‌اند و این خوب است. دوستدار نساجى، علیه حریفان و نه برعکس.

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط