بیشترین علت مراجعات به مراكز درمانی در مكه چیست؟

مركز پزشكی حج و زیارت با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران بیت الله الحرام ۸۰ مطب درهتل ها، ۵ درمانگاه در مجموعه‌ها و یك بیمارستان در شهر مكه فعال كرده است.

به گزارش نما، مرکز پزشکی حج و زیارت با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران بیت الله الحرام ۸۰ مطب درهتل ها، ۵ درمانگاه در مجموعه‌ها و یک بیمارستان در شهر مکه فعال کرده است.

میزان مراجعات به درمانگاه‌ها روزانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ مورد ویزیت متغیراست و علت اکثرمراجعات سرماخوردگی و گرما زدگی است.

در این مراکز بعد از ویزیت و معاینه مراجعه کنندگان، علاوه بر تامین دارو‌های مورد نیاز، برخی خدمات جنبی مانند تزریقات ارائه می‌شود و در صورت نیاز با هماهنگی واحد امداد، بیماران برای بررسی بیشتر به بیمارستان مرکز پزشکی ایران در مکه معرفی می‌شوند.

درهریک از این پنج درمانگاه حدود بیست نفر کادر درمانی شامل پزشک، پرستار و تکنسین‌های دارویی و امداد مستقرند و به صورت ۲۴ ساعته به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

این مراکزهمچنین به دستگاه‌های الکترو شوک، مانیتورینگ قلبی، دستگاه اکسیژن ساز و دارو‌های موارد اورژانس مجهزاند ودر آن خدمات جانبی مانند تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و اقدامات اولیه بر روی بیمار انجام می‌شود.

گفتنی است در موسم حج، بیمارستان مکه با تیم پزشکی و بخش‌های مختلف تخصصی و اتاق عمل دایر است وعلاوه برپنج درمانگاه فعال شبانه روزی در ۵ هتل پر تجمع زائران ایرانی در ۸۰ هتل نیز پزشک عمومی مستقر است.

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط