بنیاد مستضعفان بنای تاریخی عباس آباد اصفهان را مرمت می‌كند

بنیاد مستضعفان در راستای راهبرد حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی بنای تاریخی" دایره اسقفی" (عباس آباد اصفهان) را مرمت می‌كند.

به گزارش نما، اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان اصفهان قصد دارد به‌منظور حفظ و حراست از چند بناهای تاریخی بنای تاریخی دایره اسقفی(عباس آباد اصفهان) با مساحت تقریبی 2800 مترمربع و زیر بنای 1024 متر مربع را طی فراخوان متخصصان دارای رتبه در حوزه مرمت آثار و بنا های تاریخی و مورد تایید سازمان میراث فرهنگی ، مرمت و بهسازی کند.

بنابراین گزارش محمدرضا مومن آبادی، مدیر کل اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان در استان اصفهان ضمن تایید این خبر، تصریح کرد: این بازسازی پس از اخذ مجوز های قانونی لازم و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی صورت می‌گیرد وبر اساس برآورد اولیه کارشناسان مدت بازسازی بنای مذکور از زمان عقد قرارداد با پیمانکار ، مرمت این بنای تاریخی حدود یک سال طول خواهد کشید.

وی در ادامه با اشاره به هزینه 15 میلیارد ریالی مرمت عباس آباد اصفهان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از ابنیه تاریخی از راهبرد ها و رسالت های ذاتی سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان است و پیش از این نیز بازسازی ملک ابن سینا در خیابان ابن سینای اصفهان با هزینه حدود 5 میلیارد ریال و با مشارکت دبیرخانه ادیان در دستور کار قرار گرفته است.

۱۳۹۷/۶/۲۰

اخبار مرتبط