نسخه چاپی

نیك‌بین در گفتگو با نما:

دولت وفاق ملی باید دولت شایستگان و پاسخگویان باشد / حواشی در دولت وفاق ملی رنگ می‌بازد

عکس خبري -دولت وفاق ملي بايد دولت شايستگان و پاسخگويان باشد / حواشي در دولت وفاق ملي رنگ مي‌بازد

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آقای رئیسی در تشكیل دولت وفاق ملی باید در چیشن كابینه به سوابق و تخصص افراد توجه كند و گرایشات و سلایق سیاسی را اولویت قرار ندهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین در گفتگو با خبرنگار نما، درباره ویژگی‌های کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: آقای رئیسی در مراسم تحلیف، دولت خود را دولت وفاق ملی نامید و گفت که دولتی کارآمد و جهادی را تشکیل خواهد داد. تشکیل دولت وفاق ملی از شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی برخوردار است که آقای رئیسی باید آنها را در تشکیل کابینه وفاق ملی مدنظر قرار دهد.

وی گفت: نخست اینکه آقای رئیسی باید در چیشن کابینه به سوابق و تخصص افراد توجه کند و گرایشات و سلایق سیاسی را اولویت قرار ندهد. او باید تلاش کند تا افرادی شایسته به کابینه او راه یابند که از تخصص و قدرت حل مشکلات برخوردار باشند و تفاوتی هم نمی‌کند که این فرد اصلاح‌طلب است یا اصولگرا، بلکه در دولت وفاق ملی ملاک شایستگی و توانایی افراد است نه گرایشات سیاسی فرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دولت وفاق ملی دغدغه اعضای کابینه مشکلات مردم و یافتن راهی مناسب برای حل این مشکلات است و وزرای کابینه سعی می‌کنند به حواشی نپردازند و به خوبی می‌دانند که حواشی همانند ترمزی برای عملکرد مدیران است. متأسفانه در دولت روحانی بیشتر به حواشی پرداخته می‌شد تا اصل.

نیک‌بین معتقد است که در دولت وفاق ملی، شفافیت و فسادستیزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آقای رئیسی تجربه خوبی در حوزه مبارزه با فساد دارد؛ لذا تجربه او در این مقوله می‌تواند به کمک قوه مجریه بیاید تا دستگاه اجرایی کشور از رانت و فساد تهی شود، البته این مهم زمانی محقق خواهد شد که رئیس جمهور در کابینه خود افرا پاکدست و فسادستیز را انتخاب کند.

او بیان داشت: در دولت وفاق ملی استفاده از جوانان و انگیزه و شور و نشاط جوانی می‌تواند موجب خوشحالی و خشنودی مردم را در پی داشته باشد. فرد جوان و پرنشاط قطعاً عملکرد جسورانه و امیدوار کننده‌ای خواهد داشت که امیدواریم آقای رئیسی این ویژگی را در دولتش دستورکار قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت فراجناحی و وفاق ملی، اختلافات سیاسی رنگ خواهد باخت، گفت: وزرای دولت وفاق ملی باید در بهتر بودن و درخشان بودن با یکدیگر رقابت کنند و خادمی مردم را برای خود افتخار بدانند. همچنین نباید چون وزیر شده‌اند از موضع قدرت رفتار کنند، وزیران باید بدانند در هر سمتی قرار دارند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

۱۴۰۰/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی: