نسخه چاپی

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با نما:

حذف تدریجی ارز ترجیحی همزمان با افزایش حمایت از اقشار آسیب‌پذیر صورت گیرد

عکس خبري -حذف تدريجي ارز ????توماني همزمان با افزايش حمايت از اقشار آسيب‌پذير صورت گيرد

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید پیوست تاب‌آوری اجتماعی در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مدنظر قرار گیرد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور و بررسی این موضوع در مجلس بیان داشت : ما می‌کوشیم موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را با این دیدگاه که مردم در شرایط معیشتی مناسبی نیستند، بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه نهایتا باید این جراحی صورت گیرد، ادامه داد: واقعیت این است که باید پیوست تاب‌آوری اجتماعی در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: باید به اقشاری چون خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی و سایر اقشار جامعه اطمینان داده شود که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آسیب نخواهند دید.

این نماینده مجلس بیان داشت: دولت می‌گوید زیرساخت‌های لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را ایجاد کرده است و با این حال باید بررسی کنیم و ببینیم که این زیرساخت‌ها با واقعیت جامعه ما از نظر فنی همخوانی دارد و یا خیر .

اسماعیلی اظهار داشت: دولت تاکید دارند که زیرساخت های لازم را تا پایان بررسی بودجه آماده خواهد کرد یعنی سازوکار تامین کالاهای اساسی را ایجاد خواهد کرد لذا ما به عنوان مجلس باید این مسئله را راستی‌آزمایی کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولتمردان باید بگویند که مدل سیاست‌های جبرانی شان چگونه است؟ آیا قرار است با بن کارت به مردم داده شود و یا یارانه نقدی لذا ما باید در این بخش به جمع‌بندی لازم دست پیدا کنیم.

اسماعیلی بیان داشت: اگر بدانیم اقدامات دولت مشکلی را در شرایط معیشتی مردم ایجاد نمی‌کند با این موضوع موافقت خواهیم کرد در غیر این صورت اگر ببینیم این زیرساخت ها آماده نیستند، با این مسئله مخالفت خواهیم کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...