نسخه چاپی

چرا اصلاح طلبان بر طبل اختلاف دولت و مجلس می كوبند؟

وقتی اصلاح طلبان به وظیفه ی قانونی مجلس آگاه نیستند

عکس خبري -وقتي اصلاح طلبان به وظيفه ي قانوني مجلس آگاه نيستند

استیضاح وزرا طبق قانون یكی از ابزار نظارت مجلس بر عملكرد دولت است و این موضوع به هیچ عنوان بیانگر اختلاف میان دولت و مجلس نیست.


روزنامه شرق با ذوق زدگی به استیضاح وزرا و اختلاف میان دولت و مجلس پرداخت و نوشت : «اصل ماجرا...نشان از بالاگرفتن تنش میان مجلس و دولت برای ترمیم کابینه است... حاشیه‌های تلاش مجلس برای استیضاح چند نفر از وزرا به مراحل عجیبی رسیده و از دیروز پای پیامک تهدیدآمیز هم به میان آمده است.
اصلاح طلبان پس از روی کار آمدن رئیسی مدام این ادعا را مطرح می کردند که به علت اینکه حاکمیت یک دست شده این دولت برخلاف دولت های اصلاح طلب با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد اما حال وقتی مجلس به وظیفه ی قانونی نظارت خود عملکرده ذوق زده شده و از اختلاف میان دولت و مجلس سخن می گویند همان وظیفه ای که وقتی دولت و مجلس به صورت یکپارچه در اختیار اصلاح طلبان قرار داشت تعطیل شده و مجلس به تریبونی برای دفاع از دولت تبدیل شده بود.
استیضاح وزرا طبق قانون یکی از ابزار نظارت مجلس بر عملکرد دولت است و این موضوع به هیچ عنوان بیانگر اختلاف میان دولت و مجلس نیست.
متاسفانه جریان اصلاح طلب به واسطه ی اینکه خود همواره رویکرد عدم انتقاد از هم جناحی و هم حزبی هایش را دنبال می کند گمان می کند که جریان اصولگرای مجلس نیز باید بخاطر این موضوع که دولت هم جناح آنان است وظایف قانونی خود را تعطیل کرده و به یک تریبون برای دفاع از دولت تبدیل شود .. بخاطر داریم در زمانیکه اصلاح طلبان دولت و مجلس را در اختیار داشتند، مجلس وظایف نظارتی خود را فراموش کرده و به تریبونی برای دفاع از دولت تبدیل شده بود. زمانی هم که دولت در دست اصلاح طلبان و مجلس در دست اصولگرایان بود این جریان با کوچکترین انتقاد مجلس از دولت، موجی از حملات را علیه مجلس راه اندازی می کرد، حال هم که مجلس و دولت هر دو در جناح اصولگرایی قرار گرفته اند. عمل مجلس به وظیفه ی قانونی خود را اختلاف میان مجلس و دولت تعبیر می کنند تا به این واسطه بتوانند جامعه را از کارامدی جریان رقیب ناامید کنند

۱۴۰۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...