نسخه چاپی

نقاط تاریك مدعیان

نقاط تاريك مدعيان

6 تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر در روزهای آینده برای رفع نقاط ضعف خود تلاش خواهند كرد كه طبیعتا به‌دلیل گزینه‌های انگشت‌شمار با كیفیت ایرانی در بازار نقل‌وانتقالات، اولویت تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد، گل‌گهر و تراكتور در روزهای پیش‌رو جذب بازیكنان خارجی تعیین‌كننده است.

به گزارش نما ، بدون‌شک در روزهایی که فوتبال ایران به‌دلیل تمایل بازیکنان تاثیرگذار داخلی بابت حضور در باشگاه‌های اروپایی و تیم‌های حوزه خلیج‌فارس عاری از ستارگان جذاب و نامدار شده بود، پیوستن بازیکنان نامداری همچون کاوه رضایی، سجاد شهباززاده، پیمان بابایی، دانیال اسماعیلی‌فر، علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، سعید صادقی، مرتضی پورعلی گنجی، ریکاردو آلوز، صفا هادی، رامین رضاییان، مانوئل فرناندز، محمد دانشگر، اشکان دژاگه و... به تیم‌های مدعی قهرمانی در فصل فوتبالی 1402-1401 باعث جذابیت روزهای پیش از آغاز دوره بیست‌ودوم لیگ برتر شده است. اما بعد از بررسی ابزارهای فنی 6 تیم مدعی فوتبال ایران یعنی باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد، گل‌گهر و تراکتور به‌نظر می‌رسد نمایندگان استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، کرمان و آذربایجان‌شرقی، 13 روز مانده به آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال هنوز به‌طور کامل آماده حضوری شایسته در این رقابت‌ها نیستند که این موضوع اهمیت تداوم فعالیت نقل‌وانتقالاتی این مدعیان را بیش از روزهای گذشته می‌کند.

   تلاش برای خرید جایگزین ستاره و کاپیتان
مدیران باشگاه استقلال تهران در روزهایی که قرار است آبی‌های پایتخت به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ خلیج‌فارس قدم در دوره بیست‌ودوم این رقابت‌ها بگذارند با خرید ابزارهای فنی در پست‌های مهاجم، مدافع وسط، هافبک دفاعی و هافبک راست تلاش کردند در راه به‌وقوع پیوستن اهداف ریکاردو ساپینتو 49ساله گام بردارند اما جدایی محمد دانشگر و وریا غفوری تیم 2 ستاره فوتبال ایران را پیش از تقابل حساس در افتتاحیه فصل فوتبالی 1402-1401 برابر سپاهان اصفهان در وضعیتی قرار داده است که دفاع راست قابل اعتنا برای جایگزینی صالح حردانی در اردو خود ندارد و بازیکنانی مثل رضا میرزایی و کوین یامگا که در پیراهن سپاهان و استقلال تجربه بازی در این پست را در رزومه خود می‌بینند، به‌دلیل تجربه نه‌چندان موفق در این پست طبق نشانه‌ها نمی‌توانند خیال هواداران و کادرفنی استقلال را بابت روزهای محرومیت، مصدومیت و افت صالح حردانی 23 ساله راحت کنند. همچنین استقلالی‌ها در روزهایی که جدایی امیرحسین حسین‌زاده قطعی به‌نظر می‌رسد، در اردوی خود بازیکنی مثل امیرعلی صادقی 21 ساله را دارند که فارغ از عملکرد تاثیرگذارش در دیدارهای دوستانه هنوز موفق نشده شایستگی‌هایش را در دیدارهای رسمی اثبات کند که همین موضوع باعث تلاش مدیران استقلال بابت خرید بازیکنی در حد و اندازه شده که تا این لحظه حاصلی به‌همراه نداشته است.

   زهر مهاجمان کافی نیست
پرسپولیس که در فصل گذشته عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد، برای تصاحب عنوان قهرمانی راهی به‌جز شروع طوفانی در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی پیش روی خود ندیدند؛ تیم تحت‌هدایت یحیی گل‌محمدی تا این لحظه با جذب علیرضا بیرانوند، سعید صادقی، دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفیعی، محمدمهدی احمدی، گئورگی گولسیانی و سینا اسدبیگی فعالیت نسبتا موفقی در روزهای نقل‌وانتقالات تابستانی داشته است. مدیران پرافتخارترین تیم لیگ سراسری فوتبال ایران 14 روز مانده به تقابل برابر ذوب‌آهن هنوز نتوانسته‌اند با جذب گزینه های مدنظر سرمربی خود در پست مهاجم خیال گل‌محمدی و هواداران خود را بابت حضور مهاجمی زهردار راحت کنند، از سوی دیگر قرمزهای پایتخت با جذب سینا اسدبیگی که فصل گذشته پیراهن ذوب‌آهن را بر تن داشت و در ابتدای فصل قراردادش را با گاندوها تمدید کرد، دست به خریدی پرشائبه زده‌اند که درصورت اثبات صحبت‌های مدیران باشگاه اصفهانی می‌تواند باعث محرومیت سینا اسدبیگی به مدت 4 تا 6 ماه شود که همین موضوع احتمال ضعف سرخپوشان در پست‌هافبک دفاعی را بالا خواهد برد.

   3 ضعف طلایی‌پوشان
سپاهان اصفهان بعد از جدایی بازیکنان تاثیرگذاری مثل دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سجاد شهباززاده و گئورگی گولسیانی موفق شد با جذب میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، محمد علی‌نژاد، رامین رضاییان، مانوئل فرناندز و الویس کامسوبا و رناتو داسیلویرا چند خرید مهم و تاثیرگذار برای فصل پیش‌رو داشته باشد اما هنوز طلایی‌پوشان اصفهانی در راه جذب جایگزین مناسب برای دفاع راست خود یعنی رضاییان 32 ساله توفیقی جز ناکامی نداشته‌اند. همچنین به‌نظر می‌رسد سپاهانی‌ها باید به فکر خرید مهاجمی زهردار باشند تا شهریار مغانلو به‌تنهایی بار خط آتش شاگردان مورایس را بر دوش نکشد. علاوه‌بر موارد اشاره‌شده تیم تحت هدایت سرمربی 57 ساله پرتغالی تا این لحظه نتوانسته با جذب هافبک دفاعی خیالش را بابت روزهای پرنوسان مسعود ریگی راحت کند تا همچون فصل گذشته ناچار به استفاده از محمد کریمی و جلال‌الدین علی‌محمدی در این پست تعیین‌کننده نشود.

   خلاقیت ناکافی در میانه میدان
فولاد خوزستان تحت‌هدایت جواد نکونام با جذب احسان پهلوان، سعید آقایی، مجید علیاری، علی قربانی، محمدرضا غبیشاوی، اشکان دژاگه، فرشید اسماعیلی، کریستوفر کنت و تمدید قرارداد با اکثر بازیکنان تاثیرگذار فصل گذشته‌اش موفق‌شده از خود تیمی در قامت قهرمانی بسازد اما نقاط ضعفی نیز در ابزارهای موجود خوزستانی دیده می‌شود. مدیران باشگاه فولاد در روزهای گذشته با جذب فرشید اسماعیلی توانستند مهره‌ای قابل‌اعتنا به لیست بازیکنان‌شان اضافه کنند اما مصدومیت هافبک بازیساز 28 ساله از ناحیه رباط صلیبی و عدم کامیابی در راه تمدید قرارداد با آرش رضاوند، قرمزهای خوزستانی را با معضل شدید هافبک بازیساز مواجه کرده است. البته آنها دیروز قرارداد آیاندا پاتوسی را تمدید کردند اما این بازیکن به‌خاطر غیبت در اردوی پیش فصل مورد غضب جواد نکونام قرار گرفته است. فولاد‌ همچنین دیروز با وریا غفوری هم قرارداد امضا کرد.

   مهره‌های کم‌نام‌ونشان در خط حمله
بی‌شک تراکتور تحت‌هدایت قربان بردیف با جذب ریکاردو آلوز، رضا اسدی، حجت حق‌وردی، محمدرضا عباسی، مهدی هاشم‌نژاد، رضا یزدان‌دوست، مرتضی خراسانی، آریا برزگر، رضا کاخساز، میلاد کر، پوریا آریاکیا، سجاد دانایی، صفا هادی و محمدرضا خانزاده یکی از فعال‌ترین تیم‌های نقل‌وانتقالات تابستانی بوده است اما پرشورهای تبریزی در ماه اخیر بیش از همیشه افکار خود را معطوف به خرید دفاع میانی و هافبک دفاعی کرده‌اند تا دستاوردشان بعد از جدایی پیمان بابایی صید 2 مهاجم کم‌نام‌ونشان یعنی مرتضی خراسانی و آریا برزگر باشد تا همین نقیصه اهمیت خرید مهاجمی کارنامه‌دار و باتجربه را نسبت به بقیه پست‌ها بیشتر می‌کند.

   ناکام در خرید جایگزین برترین پاسور لیگ
مدیران گل‌گهر سیرجان برای سومین فصل متوالی با اعتماد به امیر قلعه‌نویی هدایت این تیم را به مرد 58ساله سپرده‌اند. باشگاه تحت‌هدایت ژنرال فوتبال ایران در روزهای حساس پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم تلاش کرد با جذب محمد خدابنده‌لو، وسلی گومز دوس سانتوس، امیر شهیم، امین قاسمی‌نژاد و مهران درخشان‌مهر جایگزینان مناسبی را بعد از جدایی سعید صادقی، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، محمدرضا خانزاده و احمد موسوی به جمع خود اضافه کند اما با بررسی دارایی‌های فنی قلعه‌نویی متوجه خواهیم شد سیرجانی‌ها به بازیکنی مثل سعید صادقی در پست‌هافبک چپ خود نیاز دارند تا موفق به کسب رتبه‌ای بهتر از جایگاه چهارم فصل گذشته شوند.

   معاوضه برای رفع نقاط ضعف
قطعا 6 تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر در روزهای آینده برای رفع نقاط ضعف خود تلاش خواهند کرد که طبیعتا به‌دلیل گزینه‌های انگشت‌شمار با کیفیت ایرانی در بازار نقل‌وانتقالات، اولویت تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد، گل‌گهر و تراکتور در روزهای پیش‌رو جذب بازیکنان خارجی تعیین‌کننده است که طبیعتا به‌دلیل شرایط مالی و سود بردن تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر از 3 بازیکن خارجی آنها به‌احتمال زیاد برای رفع نقاط ضعف‌شان سراغ معاوضه بازیکنان و جذب بازیکنان قرضی خواهند رفت.

منبع: فرهیختگان

۱۴۰۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...