نسخه چاپی

قدردانی سفیر چین از موضع ایران در محكومیت اقدامات تحریك‌آمیز آمریكا

قدرداني سفير چين از موضع ايران در محكوميت اقدامات تحريك‌آميز آمريكا

سفیر چین در تهران از موضع ایران در محكومیت اقدامات تحریك‌آمیز آمریكا و مداخلات این كشور در امور داخلی چین قدردانی كرد.

به گزارش نما ، سفیر جمهوری خلق چین پس از موضع ایران در پی سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در توئیتر نوشت: از محکومیت طرف ایرانی علیه اقدامات تحریک آمیز آمریکا و مداخلات آن کشور در امور داخلی چین تمجید می‌کنیم.

گفتنی است در پی ورود نانسی پلوسی به تایوان، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این سفر، بار دیگر بر حمایت از سیاست چین واحد تاکید و رفتار تنش‌زای مقامات آمریکا و مداخله در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را محکوم کرد.

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در حالی صورت می‌گیرد که پکن پیش از این هشدار شدیدی درباره این سفر صادر کرده بود. پلوسی عالی‌ترین مقام آمریکا به شمار می‌آید که از سال ۱۹۹۷ به بعد به تایوان سفر می‌کند.همزمان با عزیمت «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، چند فروند جنگنده چین در تنگه تایوان به پرواز در آمدند.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به حضور پلوسی در تایوان اعلام کرد که این اقدام، خیانت عمدی آمریکا به اصل «چین یکپارچه» است.

به گزارش فارس، «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در تهران امروز (سه‌شنبه) در توئیتی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر روسای جمهور ایران و چین و حمایت ایران از سیاست چین واحد نوشت: ما از پایبندی مداوم ایران به اصل چین واحد قدردانی می‌کنیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنجم مرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «شی جین پینگ» رئیس جمهور خلق چین، دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها را در ادامه سیاست مخرب یکجانبه‌گرایی این کشور خواند که اکنون به تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است. رئیس جمهور کشورمان، احترام به حاکمیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشورها را از اصول بنیادین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و در این چارچوب حمایت از سیاست چین واحد را سیاست قطعی و اصولی جمهوری اسلامی ایران خواند.

۱۴۰۱/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...