نسخه چاپی

هفت توصیه به نیروهای تراز انقلاب

حمیدرضا ترقی

امروز مهم‌ترین شیوه‌ی دشمن، جعل و دروغ‌پردازی است.. خبر دروغ میدهند، تحلیل دروغ میدهند، کشته‌ی دروغ معرّفی میکنند، آدمها را بدروغ، یکی را بد میکنند، یکی را خوب میکنند؛ دروغ. یک عدّه هم باور میکنند.(مقام معظم رهبری امام خامنه ای 5/9/1401 )
درهفته بزرگداشت بسیج ؛ جمع کثیری از بسیجیان سراسر کشور در دیداری حضوری و مجازی با فرمانده کل قوا امام خامنه ای
دل به بیانات تبیینی و ناصحانه و تحلیلی رهبر معظم انقلاب دادند که مثل همیشه راهگشا و بصیرت افزا و روشنگرانه بود
توصیف نیروهای تراز انقلاب (بسیجی)
1- خدمت بی‌تظاهر و بی‌توقّع به اجتماع و به کشور
2- خدمت جهادی میکند و خطرات خدمت جهادی را به جان میخرد
3- خستگی نشناختن در کمکهای مؤمنانه
4- در محیط علم و تحقیق، در آزمایشگاه‌ها، ودانش کارآمد بودن
5- در میدان مقابله‌ی با دشمن هم، یعنی در میدان جنگ نظامی هم بی‌محابا وارد میدان شدن، از دشمن نترسیدن، به دشمن فرصت ندادن
6- در هر کارزار سیاسی و نظامی و علمی وارد شدن و همه‌ی توان خود را به کار گرفتن؛
7- از خود برای دیگران مایه گذاشتن ، حتّی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد.
8- به خودشان ناامیدی راه نمیدهند وناامیدی برای آنها معنا ندارد
9- در هر فعّالیّتی که میکند، عنصر معنویّت را در آن فعّالیّت برجسته میکند
10- در کنار عمل‌گرایی، آرمان‌گرا هم هست ـ
هفت نصیحت مهم
• اوّل؛ بسیجی بمانید! از خدا کمک بخواهید برای بسیجی ماندن. روحیه‌ی بسیجی، ایمان بسیجی را حفظ کنید.
• دوّم، قدر خودتان را بدانید. نه اینکه تفاخر کنید؛ نه، خاصیّت بسیجی بودن تفاخر نکردن است، امّا بدانید که خدای متعال به شما توفیق داده چه موضع مهمّی را انتخاب کنید و انتخاب کرده‌اید؛ قدر این را بدانید.
• سوّم، دشمنتان را بشناسید و اوّل هم بدانید دشمن کیست؛ دشمن را اشتباه نکنید. ثانیاً وقتی دشمن را شناختید که کیست، نقطه‌ضعف‌های دشمن را بشناسید، ناتوانی‌های دشمن را بشناسید. دشمن همیشه سعی میکند خودش را در نظر شما بزرگ و قوی جلوه بدهد. سعی کنید بشناسید دشمن در چه وضعیّتی است، چه ضعفهایی، چه نقطه‌ضعف‌هایی، چه ناتوانی‌هایی دارد. دشمن را بشناسید، نقشه‌های دشمن را بشناسید. خیلی‌ها در مقابل نقشه‌ی دشمن غافلگیر میشوند؛ [مراقب باشید] غافلگیر نشوید.اینجا جای جهاد تبیین است .
• چهارم ،رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید. مراقب باشید که دارید جلو میروید یا دارید عقب میروید؛ این مهم است. ببینید شما در ماه قبل چه کارهای خوبی انجام دادید، چه حرکت نیکی انجام دادید، چه کمکی کردید، یا خدای نکرده چه کار بدی انجام دادید؛ این ماه آیا کار خیرتان بیشتر شده یا کمتر شده؟ یا مثلاً آن کار خلافی که انجام میدادید، این ماه بیشتر شده یا کمتر شده؟ اندازه بگیرید. سعی کنید جلو بروید، پیش بروید.
• پنجم، آمادگی عملی خودتان را هم حفظ کنید، غافلگیر نباید شد؛ در عالم سیاست از این غافلگیری‌ها زیاد پیش می‌آید.
• ششم، مراقب نفوذ دشمن در درون مجموعهی بسیج باشید. گاهی یک آدم فاسد، گاهی یک آدم ناباب لباس عوضی میپوشد، خودش را در یک مجموعه‌ای جا میکند، لباس روحانی میپوشد می‌آید خودش را در [کسوت] روحانیّون جا میزند. آدم فاسد، آدم ناباب میتواند در کسوت روحانی دربیاید، میتواند در کسوت بسیجی دربیاید؛ حواستان به این هم باشد،
• هفتم، آخرین توصیهی من آیه‌ی قرآن است: وَ لا‌ تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین؛ نترسیدواندوهگین نشوید که شمابرترید اگر مومن به خدا و دستورات اوباشد.


شرح وتوضیح نصایح
1- گفتیم شیوه‌های دشمن را بشناسید. امروز مهم‌ترین شیوه‌ی دشمن، جعل و دروغ‌پردازی است. الان مهم‌ترین کاری که دشمن دارد میکند [انتشار] دروغ است؛ یعنی همین تلویزیون‌هایی که میدانید و می‌بینید مال دشمن است یا همین فضای مجازی، خبر دروغ میدهند، تحلیل دروغ میدهند، کشته‌ی دروغ معرّفی میکنند، آدمها را بدروغ، یکی را بد میکنند، یکی را خوب میکنند؛ دروغ. یک عدّه هم باور میکنند. بدانید دشمن امروز بر پایه‌ی دروغ و دروغ‌پردازی دارد کار میکند. خب وقتی که دانستید، طبعاً وظیفه می‌آید روی دوشتان. تبیین کنید. «جهاد تبیین» که گفتیم، یکی از جاهایش اینجا است؛درهمین اعتشاشات اخیر دشمنان با کمک فضای مجازی و مطبوعات و رسانه های خود بالغ بر 40000دروغ به خورد مردم دادند ؛افراد مرده را بنام کشته شده جازدند،افراد زنده را کشته شده اعلام کردند ،تعدادمعدود اعتشاشگر را اکثریت جا اتداختند و راهپمائی های میلیونی مردم را اقلیت اعلام کردند.کشته شده های افغانستان را بنام درایران جازدند .
2- گفتیم [نقاط] آسیب‌پذیری دشمن را بشناسید. یکی‌ از آسیب‌پذیری‌های دشمن، روشن‌بینی شما است. شما که روشن‌بین باشید، او آسیب میبیند. سعی کنید روشن‌بینی خودتان را افزایش بدهید. دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. تسلّط بر مغزها برای دشمن خیلی باارزش‌تر از تسلّط بر سرزمین‌ها است. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند. مغزها را باید حفظ کرد؛ تسلّط بر مغزها. یک عدّه‌ای خودشان دروغ نگفتند، امّا متأسّفانه دروغ دشمن را تأیید کردند. مراقب باشید این خطرها برای شما و برای مردمتان پیش نیاید؛ به مردمتان کمک کنید.اشتباه بعضی خواص در این اغتشاشات همین بود که علی رغم اعلام صریح دشمن به مداخله در مسائل اخیر، عده ای به غلط نیروهای داخل را متهم و بیگانگان راتبرئه کردند
3- غافلگیری‌ در عالم سیاست زیاد پیش می‌آید. شیوه‌های مختلفی هم دارند؛ حالا من یک شیوه‌اش را میگویم. یکی از کارهای دشمن این است: یک کاری را در یک نقطه‌ای با سر و صدا شروع میکند، برای اینکه همهی توجّه‌ها به آن نقطه جلب بشود؛ بعد یک کار اصلی را که میخواهد انجام بدهد، [در جای دیگر] انجام میدهد. حواسها همه به آن طرف است، به این طرف نیست؛ همه باید حواسمان جمع باشد، بخصوص مسئولین کشور. مسئولین کشور به اطراف کشور، به داخل کشور، به بیرون کشور، به همه‌ی اطراف باید توجّه کنند؛ برای ما اطراف کشور هم مهم است. برای ما، هم منطقهی غرب آسیا مهم است، هم منطقه‌ی قفقاز مهم است، هم مناطق شرقی ما مهم است، همه‌ی اینها مهم است. حواس ما به همهی اینها باید باشد که دشمن چه کار میخواهد بکند؛ همه در این زمینه‌ها بایستی تلاش کنند. و حالا این هم یک نکته‌ای است، بخصوص در وقتی که جام‌ جهانی [فوتبال] هست؛ برای بنده فهرست کردند کارهایی را که در جام ‌جهانی‌های دوره‌های مختلف انجام گرفته که از غافلگیری [استفاده کردند]؛ چون در دوران جام ‌جهانی همهی چشمها در دنیا به جام جهانی است که چند هفته هم طول میکشد. از این غفلت جهانی خیلی‌ها استفاده میکنند، یک کارهایی را انجام میدهند.
4- مراقبت از نفوذ دشمن در درون مجموعهی بسیج وروحانیت و... امهم است ؛ گاهی یک آدم فاسد، گاهی یک آدم ناباب لباس عوضی میپوشد، خودش را در یک مجموعه‌ای جا میکند، لباس روحانی میپوشد می‌آید خودش را در [کسوت] روحانیّون جا میزند. یادر کسوت بسیجی دربیاید؛ حواستان به این هم باشد. دستگیری عوامل نفوذی منافقین و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان در مراکز مختلف ؛ اعم از نیروی نظامی واداری و کسبه و حزب الهی اقدامات همسو و هماهنگ با دشمن آنها ؛ عوامل نفوذی در مراکز مهم صداوسیما و شهرداری وآستان قدس وخبرگزاری ها وپروازهای داخلی ومخابرات و... نمونه ای از این مساله است .
البته بدیهی است که انتظار از بسیج و نیروهای تراز انقلاب در تمام دستگاهها اینست که نفوذیها را شناسائی و مانع توطئه و اقدامات خرابکارانه آنها از طریق دستگاهها ی مسئول بشوند.

۱۴۰۱/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...