نسخه چاپی

كارشناس مسائل آمریكای لاتین در گفتگو با نما مطرح كرد:

تلاش مذبوحانه به نام رفع تحریم در ونزوئلا و به كام اروپایی ها/آمریكا تمایلی به اتمام جنگ میان روسیه و اوكراین ندارد

تلاش مذبوحانه به نام رفع تحريم در ونزوئلا و به کام اروپايي ها/آمريکا تمايلي به اتمام جنگ ميان روسيه و اوکراين ندارد

غلام حسین یوسفی گفت: اكنون و در دوران پساترامپ آمریكا با مشكلات بسیاری روبرو است و جنگ روسیه و اوكراین و تحریم كرملین باعث بروز مشكلات انرژی برای اروپا و به تبع آن آمریكا شده است.

غلام حسین یوسفی کارشناس مسائل آمریکای لاتین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما در خصوص اقدام اخیر کاخ سفید برای کاهش تحریم ها علیه ونزوئلا گفت: این اقدام یک اقدام عملگرایانه و حقیقی نیست زیرا ما در دوره ترامپ شاهد تلاش برای سرنگونی نیکلاس مادورو بودیم که در این مسیر آنها تمام مسیرهای ممکن را بر این کشور بستند .

وی افزود: اکنون و در دوران پساترامپ آمریکا با مشکلات بسیاری روبرو است و جنگ روسیه و اوکراین و تحریم کرملین باعث بروز مشکلات انرژی برای اروپا و به تبع آن آمریکا شده است. زیرا ایالات متحده برای امنیت انرژی اروپا تضمین هایی داده بود و اکنون مجبور است با قیمت بالا بخشی از انرژی این کشورها را تأمین کند.

یوسفی با بیان اینکه آمریکا تمایلی به اتمام جنگ میان روسیه و اوکراین ندارد خاطرنشان کرد: از طرفی فشار بایدن برای جایگزینی نفت عربستان بی فایده بود و از همین رو در صدد است تا با سیاست بازگشت به ونزوئلا هم نفت و انرژی اروپا را تأمین کند و هم حیاط خلوت آمریکای لاتین را داشته باشد و با توجه به شدت تحریم ها منطقی نیست که به یکباره درهای اقتصادی و... را به روی ونزوئلا باز کند.

این کارشناس مسائل آمریکای لاتین یادآور شد:آمریکا اگر چه به یک شرکت نفتی اجازه استخراج نفت را داده است اما با توجه به تحریم ها این شرکت نمی تواند نفت زیادی را وارد کند و این پروژه نتیجه‌بخش نخواهد بود. 

یوسفی در پاسخ به این سوال که آیا این رفتار آمریکا ناشی از تفاوت دیدگاه جمهوری‌خواهان با دموکرات‌هاست گفت: این تفاوت دیدگاه نیست ایالات متحده خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی از جانب خود و کشورهای اروپایی به رسمیت شناخت و تلاش کرد مادورو را سرنگون کند و علیرغم تلاش های خونینی که انجام داد اتفاقی نیفتاد البته ایالات متحده اعلام کرد که این مجوز نفتی را با همکاری احزاب مخالف مادورو به نتیجه رسانده است اما باید گفت مخالفان مادورو از مدتی قبل مذاکراتی را با دولت قانونی انجام دادند که بی حاصل ماند و چون اکنون تاریخ مصرف گوایدو به پایان رسیده از این رو با آمریکا از این در وارد شده که نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

۱۴۰۱/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...