نسخه چاپی

كارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با نما مطرح كرد:

اعتراضات اخیر در جام جهانی به عادی سازی روابط امارات و اسرائیل/ پیامد اصلی همكاری امارات و اسرائیل

اعتراضات اخير در جام جهاني به عادي سازي روابط امارات و اسرائيل/ پيامد اصلي همکاري امارات و اسرائيل

محمد جعفر رضوی گفت:تجربه نشان داده است كه حضور و عادی سازی روابط برای اسرائیل با كشورهای منطقه موجب مخاطرات امنیتی برای كشورهای مقاومت می شود.

محمد جعفر رضوی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با نما درباره دلایل اعتراض جهان اسلام در جام جهانی قطر به عادی سازی روابط اسرائیل و امارات متحده عربی گفت: اعتراضات اخیر در جام جهانی و به دست گرفتن پرچم فلسطین توسط تماشاچیان در بازی های مختلف به نوعی واکنش به سفر اخیر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات است آنها با استفاده از اصطلاحی نظیر پل ابراهیم یا پل شالوم به نوعی به دنبال فریب افکار عمومی جهان اسلام هستند.
وی افزود: واکنش ها در جام جهانی قطر نشان داد کشورهای منطقه و جهان اسلام حاضر به ارتباط با اسرائیل نیستند البته اسرائیل به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای منطقه است و همچنین به نوعی از این طریق در پی اقدام امنیتی برای خود است.
رضوی با بیان اینکه هدف دیگر رژیم صهیونیستی ایجاد عملیات های امنیتی و تروریستی خرابکارانه است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که حضور و عادی سازی روابط برای اسرائیل با کشورهای منطقه موجب مخاطرات امنیتی برای کشورهای مقاومت می شود. به طور نمونه ترورهایی که انجام و برنامه‌ریزی شده است نشان میدهد این سفر می تواند به منزله هشداری از این جنس باشد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا به این سوال که چرا امارات علیرغم مخالفت افکار عمومی جهان عرب بر رابطه با اسرائیل پافشاری می کند، پاسخ داد: حاکمیت امارات فاقد مقبولیت و مشروعیت در جامعه خود است و حاکمان این کشور با درک این مقوله برای حفظ خود دست به دامان کشورهایی مثل آمریکا شدند و اکنون آمریکا نیز به عنوان جایگزین اسرائیل را برای این مأموریت جایگزین کرده است.
وی پیامد اصلی این مسئله را از بین رفتن امارات و استقلال این سرزمین برشمرد و گفت: اکنون نیز این اتفاق افتاده است به طور مثال اسرائیل خواستار تامین امنیت پروازها از مقصد امارات به سرزمین های اشغالی توسط خودشان شده و حاکمیت امارات نیز با این مسئله مشکل دارد و اختلافشان با اسرائیل است.

۱۴۰۱/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...