نسخه چاپی

اختصاصی نما

دلایل غلط بودن محاسبات دشمن

دلايل غلط بودن محاسبات دشمن

نصر عزیزی

مقام معظم رهبری در دیدار بامداحان فرمودند؛ در قضایای اغتشاشات اخیر نقشه دشمن جامع و دقیق بود ولی دلیل موفق نشدن را محاسبات غلط آنها دانست. چه دلایلی موجب غلط بودن محاسبات دشمنان می باشد، فهرستی از آنها عبارتست از:
۱-فهم وعقل و درک دشمن ازماهیت دینی و اسلامی انقلاب اسلامی در وقوع و پیروزی واستمرار عاجز است.
۲-اندیشکده های اسلام شناسی و بخصوص شیعه شناسی راه‌اندازی نمودند و به یافته‌های زیادی دست یافتند ولی بازهم نتوانستند به علل جامع انقلاب و نظام حکومتی اسلام برسند.
۳-مشکل اصلی غرب در نوع محاسبات این است که خدا را در حوادث و وقوع پدیده ها و پایداری آنها به حساب نمی آورند.
۴-دشمنان اگر یکبار صادقانه و محققانه وعالمانه و متفکرانه قرآن را بطور کامل مطالعه نموده و فقط به آیات محکم آن تسلیم شوند، معیار محاسبات شأن متفاوت می شود.
۵-غربیها مبانی و چاچوب و نظام و شیرازه فکری معرفتی شأن در تجزیه و تحلیل پدیده های اجتماعی و سیاسی برای تغییر و تحول و فروپاشی نظام اسلامی از ریشه واساس غلط ومشکل زاست به همین دلیل با بهترین نقشه ها، اشتباه ترین محاسبات را پیش بینی میکنند و موفق نمی‌شوند.
۶-جالب این است که از اشتباهات مکرر شش دهه عبرت نمی گیرند چون خود قران انها را کر وکور ولال و فاقد عقل خطاب میکند.
۷-دشمنان علیرغم ادعای ذیصلاحی درعلوم جامعه شناسی و روانشناسی و انسانشناسی وتربیتی وتاریخ نگاری و جغرافیا شناسی، هنوز نتوانستند با معیارهای همین علوم ، مردم ایران و نظام رهبری آن را بشناسند. اگر چه همواره اعترافات زیادی می نمایند.
۸-دشمنان فکر میکنند باروش شناسی متداول می‌توانند به عمق شناخت و یا به عمق باور برخی از مبانی کلیدواژه های فرهنگ اسلامی دست یابند. زیرا این مولفه ها تعیین کننده انگیزه های رفتار فردی واجتماعی برای عامل استقامت وموفقیت و تداوم پیشرفت نظام هستند، که در محاسبات عمقی آنها جایی ندارند.
۹-دشمنان هیچگاه ،وهیچ زمان ،وهیچوقت نمی توانند و نخواهند توانست، تا درک جامع وعمیقی از کلیدواژه های، تقوا، توکل، ایثار ، شهادت، تقرب، فداکاری، مرجعیت، تقلید، همدلی، انفاق، جهاد، خودسازی، تهذیب نفس و...که هرکدام عاملی برای اصلاح امور جامعه ودرنهایت جامعه سازی دارند، محاسبه ودرک درستی از ملت ما داشته باشند. اصولا عناصر تعیین کننده وبی بدیل ایثار و شهادت را چگونه میتوان اندازه گیری نمود؟
۱۰-نکته مهم اینکه ذات دنیای استکبار، برچارچوب و پایه ها وساختاری شکل گرفته که باجهانخواری ، همه منابع ومنافع مادی جهان را برای خود میخواهند. لذا مردم جامعه تحت سلطه و جامعه مورد طمع ،ی ادر جهانخواری با مدیریت سلطه شریک اند و یا پشتیبان و خادم و مطیع اند. براین اساس، چه ویژگیهای مشترکی را میتوان بین فرهنگ چند وجهی مردم انقلابی ایران با اهداف دشمنان محاسبه نمود‌؟
۱۱-عنصرانتظارو امید به ظهور امام عصر(عج) دربنیان اندیشه سکولاریستی جایگاهی ندارد، درحالیکه در انقلاب نظام ساز اسلامی، نوعی درهم تنیدگی و گره خوردن و وابستگی بین عنصر انتظار و دفاع از نظام اسلامی وجود دارد. اگر این عنصر نبود، این سطح و درجه از مقاومت و دفاع از جمهوری اسلامی ،امکان پذیر نبود. لذا خنثی سازی هرنوع اغتشاش وفتنه امریکایی در ارتباط با حمایت از نظام و اعتقاد مهدوی، قابل محاسبه در محاسبات دشمن نیست.
۱۲-دربررسی پدیده انفعال،در رویارویی انقلاب اسلامی با جبهه مستکبران و جهانخواران بین المللی، فعال هدفمند وموثر ، یعنی پیروزی دشمن، و منفعل بودن، حاصل شکست است. نتیجه آنکه انفعال ، معلول محاسبات غلط است. یعنی علیرغم کوشش فراوان، همه عوامل محاسبه در اختیار دشمن نیست. این رمزی از رموز موفقیت‌های جمهوری اسلامی در نبردهای نابرابراست‌.
۱۳-غربیهای بی هویت در دوقرن اخیر اقدامات گسترده ای برای هویت سوزی مردم مسلمان و متمدن ایران نمودند واز اقدامات تاریخی خود، از مجموعه عناصر فرهنگی و تاریخی واجتماعی، درمحاسبات اغتشاش و یابراندازی و یاتجزیه ویا همراه سازی استفاده کردند. مهمترین ابزار هویت سوزی فضای مجازی بود، که در انحصار آنها می باشد، یکی از مستندات شکست‌های پیاپی آنها تحلیل غلط وعدم شناخت درست ، از جامعیت تعیین کننده و اثر گذار فرهنگ ایرانی اسلامی است.
۱۴-دشمنان روی پدیده نوظهورجدید وموصوع رهبری در نظامات سیاسی و بین المللی، بنام ولایت فقیه بسیار تحقیق و مطالعات همه جانبه نمودند . از نظر کتابی هم کم ندارند. از نظر عملی نیز تجربه رهبری امام راحل و امام خامنه ای و تاثیر آن را در مناسبات بین‌المللی دارند. ولی درمحاسباتشان ،هنوز نتوانستند و نخواهند توانست ،حتی با استفاده از تجزیه و تحلیل عناصر معنوی واعتقادی، دلایل رابطه ناگسستنی وتعیین کننده بین امام و امت را کشف و در محاسبات اجرای نقشه های دقیق خود خنثی وبی اثر ویا کم اثر کنند. در این حقیقت رازها نهفته است که نتایج آن ،بدون تردید، تسلیم و یا شکست دشمنان خواهد بود. همچنانکه تاکنون بارها تجربه نمودیم.

۱۴۰۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...