نسخه چاپی

دهه فجر فرصتی برای اندیشیدن در مورد عبور از پرچالش‌ترین گردنه تاریخ بشر

دهه فجر فرصتي براي انديشيدن در مورد عبور از  پرچالش‌ترين گردنه تاريخ بشر

مردم جهان طلوع انقلاب اسلامی را نقطه امید برای رهایی از شیطان بزرگ یعنی آمریكا می دانند و در این طلوع ، غروب امیدهای كاذب به غرب دیده می‌شود.

محمدكاظم انبارلویی - به گزارش نما ، ۱- پنج شنبه گذشته اعضای مجلس نمایندگان آمریكا مصوبه‌ای را در حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران و حمایت از اراذل و اوباش و تجزیه‌طلبان به تصویب رساندند.
این مصوبه ۴۲۰ رأی موافق و فقط یك رأی مخالف داشت.
قانون‌گذاران آمریكایی از هر دو حزب دموكرات و جمهوری‌خواه در صفحات شخصی خود در توییتر از این مصوبه حمایت كردند!
این مصوبه نشان می‌دهد كه دسیسه‌ها و توطئه‌های سیا، پنتاگون و وزارت خارجه علیه ملت ایران در مجلس نمایندگان آمریكا از حمایت یكپارچه و قوی برخوردار است و تمامی ندارد.
این مصوبه در حالی صادر شده است كه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریكا خبر از توفیق ملت ایران در عبور از فتنه جدید دادند. بساط ضدانقلاب از كف خیابان جمع شده و دشمن مشغول محاسبه هزینه‌ها، تلفات و اشتباهات جدید خود است.
۲- خداوند رحمت كند امام خمینی را یك وقتی در اوج شرارت آمریكا علیه ملت ایران فرمود:« با چشمانی باز به دشمن خیره شوید و آنان را آرام نگذارید كه اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند».
مصوبه مجلس نمایندگان آمریكا پس از عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از مصوبه خود مبنی بر تروریست اعلام كردن سپاه نشان می‌دهد دشمن در ترازوی وزن دشمنی حاضر نیست حتی گرمی از آن كاسته شود.
۳- نزدیك به یك سال است از جنگ اوكراین می‌گذرد. موج اعتصاب و آ‌شفتگی اقتصادی از آمریكا و اروپا تا كانادا ، زیر سایه جنگ اوكراین به وضوح دیده می شود.
هیچ خبری مبنی بر پایان جنگ اوكراین شنیده نمی شود. ممكن است در آینده بیانیه‌پراكنی و مصوبات‌تراشی برای تشفی خاطر دشمن ادامه یابد. این صداها پژواكی در هیچ جای جهان ندارد.
۴- گفتمان «ایران قوی» پاسخ همه واكنش‌ها به مقوله «حركت از نو»‌تداوم دشمنی‌های آمریكاست. ایرانی‌ها خود را برای برپایی جشن‌های چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب آماده می‌كنند .
قرار بود با فتنه‌های رنگارنگ دشمن، خبری از انقلاب نباشد. اما امروز جهان شاهد آن است ما هستیم و دشمن همچنان به حركت كاغذی خود بر روی صفحات ، تحریم‌ها و مصوبات بی‌حاصل ادامه می‌دهد. تحركات دشمن از هر زمان بوی و سوی خود را از دست داده است و این روند ادامه دارد. نمودار تاریخی ۴۴ سال گذشته نشان می‌دهد ملت ایران با یاد خدا آرام می‌گیرد و آمریكا و دشمنان اسلام با یاد شیطان هر روز آشفته‌تر و بحرانی‌تر به سمت فروپاشی پیش می‌روند.
۵- امروز نخبگان جهان به نقش لیبرال ها و نئولیبرال‌ها در ظهور بحران‌های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و تشدید نابرابری جهان واقف شده‌اند و راه برون‌رفت از این معركه را مقابله با آمریكا می‌دانند. همین هفته گذشته نوام چامسكی، اندیشمند آمریكایی جمله‌ای شنیدنی گفت. او فریاد زد :«لیبرالیسم فقط یك افسانه است. آمریكا از درون دچار فروپاشی است. دموكراسی در آمریكا معنا ندارد و كشور در دست طبقه سرمایه‌دار است.»
۶- مردم جهان طلوع انقلاب اسلامی را نقطه امید برای رهایی از شیطان بزرگ یعنی آمریكا می دانند و در این طلوع ، غروب امیدهای كاذب به غرب دیده می‌شود.
این مسیر درست، حركت تاریخ در عصر ماست. هیچ حادثه‌ای نمی‌تواند این مسیر را تغییر دهد. دهه فجر فرصتی برای اندیشیدن در مورد عبور از مهم ترین، بزرگترین و پرچالش‌ترین گردنه تاریخ بشر است. بال های اندیشه متفكران جهان در این زمان و زمین برای این عبور پرواز می‌كند. هیچ اراده تاریخی نمی‌تواند جلوی این پرواز را بگیرد.

۱۴۰۱/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...