نسخه چاپی

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با نما:

منابع واقع بینانه ای باید در بودجه در نظر بگیریم كه رؤیایی نباشد

منابع واقع بينانه اي بايد در بودجه در نظر بگيريم که رؤيايي نباشد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دنبال جذب سرمایه گذار بیشتر برای كشور است متأسفانه در یكی دو دهه گذشته سرمایه گذاری كه باید انجام می شد صورت نگرفت.

حجت الاسلام محمد باقر بنایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما نیوز در خصوص بودجه سال آینده گفت: در بودجه باید مسئله کسری مدنظر قرار بگیرد تا معیشت مردم دچار مشکل نشود و اگر مجلس بتواند این مهم را در نظر بگیرد باید واقع بینی را سر لوحه این بودجه کند در حوزه فروش نفت، مالیات، عوارض گمرکی و مواردی که منابع دولت را تأمین می کند باید به گونه ای باشد که قابل تحقق باشد،
وی با بیان اینکه برآورد نفت و مالیات و درآمدهای پایدار دولت باید واقعی باشد خاطرنشان کرد: باید منابع واقع بینانه ای در بودجه برای دولت در نظر بگیریم که رؤیایی نباشد متأسفانه ما در سال 1401 به دلیل عدم واقع بینی در برخی از موارد با مشکل مواجه شدیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: مجلس در تلاش است که واقع بینی بر بودجه حاکم شود به طور مثال اگر قرار است سقف مالیات ها افزایشش پیدا کند باید به گونه ای تدبیر کرد که فشار بر مردم و تولیدکننده نباشد بلکه افرادی که درصدد فرار از پرداخت مالیات هستند، به نوعی مالیات خود را پرداخت کنند.
بنایی افزود: مجلس به دنبال جذب سرمایه گذار بیشتر برای کشور است متأسفانه در یکی دو دهه گذشته سرمایه گذاری که باید انجام می شد صورت نگرفت و سرمایه گذاری عامل آسایش و رفاه برای کشور است. در احکامی که در بودجه است باید این مقوله با توجه به برنامه هفتم توسعه مورد عنایت قرار بگیرد.

۱۴۰۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...