نسخه چاپی

اختصاصی نما

نعل وارونه اصلاح‌طلبان

نعل وارونه اصلاح‌طلبان

عاملان وضع موجود در حالی كه طی هشت سال نسبت به مشكلات دامنه‌دار مردم به واسطه ناكارآمدی دولت برآمده از اصلاحات سكوت اختیار كرده بودند ، حالا در سلسله مطالبی تلاش می‌كنند، دولت سیزدهم را به ناتوانی در اداره ی امور كشور متهم می‌كنند. این در حالی است كه گرانی، ركود و بیكاری و تورم شكل گرفته در دولت قبل در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.


 علی صوفی، چهره اصلاح طلب و از وزرای دولت خاتمی گفته  است که "دولت عمدی در افزایش مشکلات ندارد، توانش همین است... بینش، اراده، توان، علم و تخصص دولت در سطحی است که اساسا اجازه نمی دهد، او وظایف و مأموریت هایش را درک کند و برای رسیدن به اهدافش و اجرای مسئولیت هایش طرح و برنامه داشته باشد. "
 عاملان وضع موجود در حالی که طی هشت سال نسبت به مشکلات دامنه‌دار مردم به واسطه ناکارآمدی دولت برآمده از اصلاحات سکوت اختیار کرده بودند ، حالا در سلسله مطالبی تلاش می‌کنند، دولت سیزدهم را به ناتوانی در اداره ی امور کشور متهم می‌کنند. این در حالی است که گرانی، رکود و بیکاری و تورم شکل گرفته در دولت قبل در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.
 صوفی در حالی از توان مدیریتی و علم و تخصص سخن به میان می آورد که یکی از مدیریت های توانمند دولت برآمده از جریان اصلاح طلب را می توان در بخش مسکن مشاهده کرد، رویکرد تمسخر مسکن مهر و افتخار به نساختن مسکن از سوی وزیر اشرافی دولت روحانی، ضمن اینکه ترمز تولید و ایجاد اشتغال در بخش مسکن و صنایع جانبی آن را کشید، به انباشت بیش از 6 میلیون تقاضا و تورم 700 درصدی در بخش مسکن منجر شد. 
 نمونه ی دیگر مدیریت کارامد دولت اصلاح طلبان را می توان در ارز4200 تومانی که به دلار جهانگیری معروف شد مشاهده کرد. این اقدام  برای واسطه ها رانت ایجاد کرد و ۱۸ میلیارد دلار از مجموع ذخایر ارزی کشور را بر باد داد و در نهایت موجب افزایش سطح قیمت ها گردید.

همچنین بی توجهی دولت روحانی به اقتصاد مقاومتی و توهم حل مشکلات از طریق دیپلماسی سازش با غرب باعث شد تا دولت روحانی بدترین دوره رکود اقتصادی و تورم 60 درصدی را از خود به‌جای بگذارد و این در حالی بود که آنها در ماجرای برجام و برخی توافقات مشابه با غرب، امتیازات نقد واگذار کرده اما  این توافقات هیچ حاصلی برای کشور نداشت.
 علاوه بر موارد فوق "ده برابر شدن نقدینگی"، "یازده برابر شدن بدهی‌های دولت"، "کسری ٤۰۰ هزار میلیارد تومانی"، "کاهش ارزش پول ملی به یک دهم"، "بی‌ثباتی در بازار ارز"، "رکود مرگبار در صنعت و بنگاه‌های تولیدی"و "رشد اقتصادی تقریباً صفر" تنها بخش کوچکی از مدیریت کارامد جریان اصلاح طلب در مدیریت کشور است.
 اوضاع در دولت برآمده از اصلاحات به کونه ای بود که برخی از وزرا در ماه‌های آخر مدیریت خود آرزو می‌کردند که ای‌کاش می‌توانستند به رشد اقتصادی سال 1390 (دو سال قبل از آغاز دوره مدیریت خود) برگردند!
 متاسفانه مدعیان اصلاحات به جای ابراز شرمندگی  و عذرخواهی از مردم، در جایگاه طلبکار نشسته و به تحریف و وارونه‌نمایی حقیقت مشغولند

۱۴۰۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...