نسخه چاپی

ساخت تجهیزات دید در شب از دستاوردهای هوانیروز است/ نصب موشك های كروز ایران بر روی بالگرد

ساخت تجهيزات ديد در شب از دستاوردهاي هوانيروز است/ نصب موشک هاي کروز ايران بر روي بالگرد

فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش ساخت تجهیزات دید در شب را یكی دیگر از دستاوردهای هوانیروز دانست و گفت: در دنیا تنها چند كشور دارای توانایی دید در شب هستند مانند روسیه و آمریكا و ایران.

                              

به گزارش نما، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش در آئین افتتاح موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در دوران خدمت من در هوانیروز اجرای فرامین فرماندهی معظم کل را در دستور کار قرار دادیم و بر اساس دستورات امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ۳۱ طرح لبیک یا خامنه ای در دستور کار قرار گرفت.

  

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رسانیدم و در راستای تحقق خواست مقام معظم رهبری در حوزه نهضت قطعه سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد و بر روی بالگردهای استفاده می‌شود.

  

وی ساخت تجهیزات دید در شب را یکی دیگر از دستاوردهای هوانیروز دانست و گفت: در دنیا تنها چند کشور دارای توانایی دید در شب هستند مانند روسیه و آمریکا و ایران اسلامی نیز یکی دیگر از این کشورها است، همچنین موشک‌های کروز بر روی بالگردها استفاده شده و در رزمایش‌های مختلف به کار گرفتیم که تعجب ناظران بین المللی را در پی داشته و آنها بر توان بالای عملیاتی هوانیروز ارتش اعتراف کرده اند.

  

امیر قربانی افزود: در حوزه خود حفاظتی بالگردها هم به دستاوردهای خوبی رسیدیم و روی ۴۰ فروند از بالگردها سامانه چف و فلر و همچنین روی ۴۰ فروند از بالگردها سامانه دید در شب نصب کرده ایم.

  

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به خدمات هوانیروز در حوزه امداد و نجات گفت: ما در ۳۰ استان امداد و نجات را انجام می‌دهیم و در کنار آن در بحث پیوند اعضا و انتقال اعضای اهدایی از نقاط مختلف کشور توسط هواپیمایی هوانیروز مشارکت داریم.

۱۴۰۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...