نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی:

طراحان رفراندوم دنبال دو قطبی كردن جامعه و ایجاد تنش‌های اجتماعی هستند

طراحان رفراندوم دنبال دو قطبي کردن جامعه و ايجاد تنش‌هاي اجتماعي هستند

قائم مقام دبیركل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: از مجموعه طراحان رفراندوم در طول این سال‌ها می‌شود استنباط كرد كه اینها هیچكدام نظر خیرخواهانه‌ای برای حل مشكلات كشور ندارند. آنها به دنبال بسترسازی دو قطبی كردن جامعه و ایجاد تنش‌های اجتماعی و بی‌ثباتی در كشور هستند.

به گزارش نما ، حمیدرضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با مهر و در خصوص سخنان رهبری انقلاب در مورد رفراندوم در مراسم افطاری دانشجویان، گفت: خوشبختانه قانون اساسی کشورمان به گونه‌ای تدوین شده که هیچ بن‌بستی در یافتن راه حل برای مشکلات کشور وجود ندارد.
وی افزود: به طور طبیعی وقتی بن‌ بستی در تصمیم‌ گیری و مشخص کردن راه حل نداشته باشیم، نیازی نداریم که برای موضوعی خارج از قواعد حاکم بر کشور از مردم همه پرسی کرده و آنها را در برابر موضوعی قرار دهیم که به لحاظ تخصصی، فرصت و امکان بررسی و تحقیق در آن موضوع را ندارند.

ترقی تصریح کرد: در قانون اساسی در خصوص امکان برگزاری همه پرسی، شرایطی برای آن قائل شده است که مشخص می‌کند چه موضوعاتی می‌تواند به همه پرسی عمومی واقع شود.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: برای مشکلی که غیر قابل حل باشد و دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیر و حتی خود رهبری نتوانند برای آن تصمیمی بگیرند، می‌توان رفراندوم برگزار کرد که برای اثبات ضرورت آن، حتماً باید دو سوم نمایندگان مجلس این درخواست را تصویب کنند. در نهایت رهبری هم باید به لحاظ مصالح عمومی کشور آن در خواست را تأیید کنند.

ترقی ادامه داد: در موضوعاتی که تاکنون در کشور مطرح شده هیچکدام به چنین معضلی در تصمیم‌گیری برخورد نشده است.


وی اظهار داشت: برخی جریان‌های سیاسی به بهانه برگزاری رفراندوم، تقابل مردم و نظام است و با سیاست‌های تبلیغی با همکاری دشمن تلاش می‌کنند نظر خودشان را بر جامعه و نظام تحمیل کنند، بدون آنکه منافع کشور را در نظر بگیرند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: از مجموعه طراحان رفراندوم در طول این سال‌ها می‌شود استنباط کرد که اینها هیچکدام نظر خیرخواهانه‌ای برای حل مشکلات کشور ندارند. آنها به دنبال بسترسازی دو قطبی کردن جامعه و ایجاد تنش‌های اجتماعی و بی‌ثباتی در کشور هستند.

وی تأکید کرد: طبیعی است برگزاری هر انتخابات در کشور هزینه سنگینی را بر نظام و دولت تحمیل می‌کند بعلاوه اینکه وقت زیادی را از مردم گرفته و ذهن آنان را از مسائل اصلی کشور منحرف می‌کند.

۱۴۰۲/۰۲/۰۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...