نسخه چاپی

انبارلویی: باید كسی را انتخاب كنیم كه در میانه راه انتخاب پشیمان نشویم

انبارلويي: بايد کسي را انتخاب کنيم که در ميانه راه انتخاب پشيمان نشويم

نامزدها در محضر خدا و فضای عطرآگین شهدای خدمت هستند. مردم در تكریم شهدای خدمت حماسه آفریدند. باید به ملت این فرصت را داد سوگ را در انتخابات با انتخاب رئیس‌جمهور كارآمد و كاربلد به حماسه تبدیل كنند.

به گزارش نما محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی طی یادداشتی نوشت: ۱- کشور در حوزه اقتصادی با ۷ ابر چالش تورم، بیکاری، کاهش ارزش پولی ملی، خصوصی‌سازی، مالیه عمومی، نا ترازی آب و نا ترازی انرژی روبه‌رو است.
رئیس‌جمهور تنها کسی است که به قرائت اصل ۱۲۶ قانون اساسی مسئولیت مستقیم در حل این چالش‌ها را دارد.
گشایش بیشتر سفره مردم و حل معیشت جامعه ربط مستقیم در حل این چالش‌ها پیدا می‌کند.
اگر دولت‌های گذشته ۶ برنامه توسعه را دقیق اجرا می‌کردند، ما اکنون با این چالش‌ها روبه‌رو نبودیم. برخی رؤسای جمهور گذشته در جایگاه رئیس قوه مجریه نتوانستند این نقش را درست ایفا کنند. لذا احکام ۶ برنامه گذشته ۳۵-۳۰ درصد تحقق یافت و ۷۰ درصد آن به حیطه اجرا درنیامد.
دولت شهید رئیسی این توفیق را داشت که کشتی حکمرانی اقتصادی را به ریل برنامه برگرداند، وزرا داشتند خود را برای اجرای برنامه هفتم آماده می‌کردند که دچار حادثه فقدان شهدای خدمت شدیم.
۲- ملت در انتخابات پیش‌رو به برکت خون شهدای خدمت، به‌ویژه خلوص شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دو امر را در سازه حکومت به سمت استقامت خواهد برد.
الف- احیا و افزایش سرمایه اجتماعی نظام
ب- اجرای صحیح برنامه هفتم به‌عنوان اصلی‌ترین مؤلفه کارآمدی
آقای پزشکیان نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۳ در اولین برنامه تلویزیونی خود روی اجرای سیاست‌های کلی رهبری معظم و اجرای برنامه هفتم به‌حق پا فشرد. مجموعه سخنان وی به‌گونه‌ای بود که گویی یک اصولگرای منتقد، مواضع خود را تشریح می‌کند.
جنس سخنان او با جنس مواضع اصلاح‌طلبان که بنای بی‌مهری با مردم و نظام دارند، به‌کلی متفاوت بود. این مواضع نشان می‌دهد احتمالا یک موضوع قابل توافق در میان ۶ ضلع رقابت، همین اجرای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و اجرای برنامه هفتم توسعه برای برون‌رفت از بحران و چالش‌های یادشده در حوزه اقتصادی باشد.
۳- اداره کشور و حکمرانی خوب، بحث امروز اندیشکده‌های داخلی و در نظام دانایی کشور است.
آنچه امروز محل بحث است موضوع کارآمدی یک مدیر اجرایی با کارنامه مشخص و نمره قابل‌قبول است.
ملت نیازی به یک مدیر اجرایی برنامه‌نویس و تئوریسین که در شعاردهی و وعده دادن، گوی سبقت را از دیگران برباید ندارد.
ملت به یک مدیر اجرایی با کارنامه باسابقه کار در سطح ملی نیاز دارد. خوشبختانه ۶ نامزد مطرح در این زمینه کارنامه‌های خوب و قابل‌قبول دارند، باید دید در کوره رأی ملت پس از مناظره‌ها و با نگاه به کارنامه آن‌ها چه کسی مسئولیت خطیر قوه مجریه را پذیرا خواهد شد.
اراده خداوند و رأی آگاهانه ملت به هر یک از ۶ نفر تعلق گیرد او رئیس‌جمهور کشور است باید به او کمک کرد تا بر مشکلاتی که بر سر راه سفره مردم قرارگرفته، فائق آید.
۴- دوقطبی و سه‌قطبی کردن رقابت‌ها و رویکردهای غیراخلاقی، برچسب‌زنی‌ها، «پرگویی»،«بی‌ربط‌گویی»، «هذیان‌گویی»، «بدگویی» و خدای‌ناکرده «دروغ‌گویی» هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. البته نامزدها خود منزه از این سیئات هستند باید به ستادهای خود متذکر شوند یک رقابت صادقانه و اخلاقی را مدیریت کنند. تا دشمن در شکاف‌های موهوم رقابت‌ها، یک جنگ نرم دیگری را طراحی نکند.
نامزدها در محضر خدا و فضای عطرآگین شهدای خدمت هستند. مردم در تکریم شهدای خدمت حماسه آفریدند. باید به ملت این فرصت را داد سوگ را در انتخابات با انتخاب رئیس‌جمهور کارآمد و کاربلد به حماسه تبدیل کنند.
باید کسی را انتخاب کنیم که در میانه راه انتخاب پشیمان نشویم. ان‌شاءالله خداوند دل‌ها را متوجه کسی کند که همه منتظر او بودیم به قول سعدی از ته دل بگوییم:
دیر آمدی ای نگار سرمست
زودت ندهیم دامن از دست

۱۴۰۳/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...