نسخه چاپی

اختصاصی

سفیر در میدان

سفير در ميدان

هرچند در اتفاق انفجار پیجیر ها مجتبی امانی كه یكی از یاران شهید عبداللهیان وزیر فقید خارجه ایران مجروح شد اما ثابت كرد كه وی در میدان و صحنه اتفاقات حضور میدانی و موثر داشته است.

محمدصادق رخ فرد- «باعث افتخار من و سربلندی است که خون من با خون مجروحان ملت شریف لبنان که در جنایت تروریستی دیروز هدف قرارگرفتند در هم آمیخته است. این کشور سربلند از همان روز اول نبرد طوفان الاقصی با عزت و غرور ایستادگی کرده است.»

این متن غرور آفرین اولین توییت مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان پس از انفجار پیجرها بود که باعث شد بسیاری از هم وطنان از نگرانی خارج شوند.

وقتی فاجعه انفجار پیجیر ها اتفاق افتاد بسیاری از مردم عادی و رزمندگان حزب الله لبنان دچار حادثه شدند. از جمله این افراد مجتبی امانی سفیر انقلابی جمهوری اسلامی ایران در لبنان بود. در ابتدا اخبار ضد و نقیضی از سلامتی وی منتشر شد تا اینکه در پیامی به موقع در شبکه های اجتماعی به روایت همسر ایشان منتشر شد که آخرین وضعیت را شرح می داد. نرگس قدیریان در پیامی نوشت: «همسرم دکتر مجتبی امانی بر اثر انفجار پیجر در لبنان کمی زخمی شده اند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.»

در روزهای گذشته رسانه های متعلق به ضد انقلاب و منافقین با توجه به فعالیت های انقلابی و موضع گیری های به موقع به دنبال تخریب مجتبی امانی بودند و در خبری دروغین ادعا کردند که سفیر ایران در لبنان به فلسطین اشغالی گریخته است. هرچند افرادی که شناخت هرچند کمی از وی داشتند به دروغ بودن خبر واقف بودند اما برخی رسانه ها و کانال های اطلاع رسانی این خبر را نشر دادند. مجتبی امانی همان زمان در توییتی اعلام کرد: «این شایعات توسط شبکه های جنگ روانی اسرائیلی و از ترس پاسخ ایران ساخته شده و ارزش پاسخگویی ندارد.» همچنین با حضور به صورت برخط و تصویری در یکی از برنامه های زنده صدا وسیما به صورت عملی این ادعا را تکذیب کرد.

 

این روند ادامه داشت تا روز فاجعه انفجار پیجیر ها و برخی لوازم الکترونیکی که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از آن به عنوان ضربه بی سابقه و بزرگ یاد کرد. سید حسن درباره این فاجعه در سخنرانی خود گفت: روز چهارشنبه ده‌ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند. ده‌ها نفر از جمله تعدادی کودک شهید شدند و هزاران نفر مجروح شدند و آمارهای نهایی بعداً اعلام خواهد شد. لطف خدا این است که این اتفاق شر بزرگتری را دفع کرد. چون دستگاه های بیشتری وجود داشت که توزیع نشده بودند. این ضربه بی سابقه و بزرگ باعث سقوط ما نمی‌شود. ما ایرادات را برطرف می‌کنیم و قوی‌تر خواهیم شد.

هرچند در این اتفاق مجتبی امانی که یکی از یاران شهید عبداللهیان وزیر فقید خارجه ایران بود، مجروح شد اما ثابت کرد که وی در میدان و صحنه اتفاقات حضور میدانی و موثر داشته است.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل و رئیس هفتاد و نهمین مجمع عمومی پیرامون حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: ایران حمله علیه سفیر خود در لبنان، را به‌طور جدی پیگیری می‌کند و حق خود را برای اتخاذ اقدامات لازم جهت پاسخ به این جنایت فجیع و نقض قوانین، محفوظ می‌دارد.

مجتبی امانی پس از درمان اولیه در لبنان برای معالجه تکمیلی به ایران بازگشت و در حال حاضر در یکی از بیمارستان های تهران تحت مراقبت و درمان است. در این خصوص همسر مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان در باره آخرین روند درمانی ایشان اظهار داشت: الحمدالله وضعیت آقای امانی خوب است و تیمی که درمان ایشان را پیگیری می‌کنند خیلی راضی هستند. قدیریان با تکذیب شایعات درباره وضعیت بینایی سفیر ایران گفت: یک مجروحیت سطحی و کوچک است که آقای قاضی زاده هاشمی، پزشک معالج بیان کردند با انجام تمهدیدات کوچک، دیگر مشکلی وجود ندارد. دیروز عمل جراحی کوچکی انجام شد و معالجین اظهار داشتند که مراحل بعدی درمان هم خیلی کوتاه و سطحی است و ان‌شالله وضعیت چشم آقای امانی به شکل سابق باز می‌گردد.

۱۴۰۳/۰۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی: