نسخه چاپی

"اصل و نسب یهودیان اروپا به فلسطین برنمی‌گردد"!

عکس خبري -"اصل و نسب يهوديان اروپا به فلسطين برنمي‌گردد"!

یك تحقیق ژنتیكی آمریكایی نشان داد كه علی رغم آنچه كه شایع شده است، نسبت یهودیان اروپا به فلسطین باز نمی‌گردد.

به گزارش نما، ایسنابه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این پژوهش که بر روی گروه‌هایی از یهودیان اروپا انجام شد، نشان می‌دهد که نسب این افراد به افرادی باز می‌گردد که مهمترین آن قبایلی از قفقاز و یونانی‌های رم هستند که به یهود گرویدند و تنها بخش اندکی از آنها از بین‌النهرین و فلسطین هستند.

آران الحایک، پژوهشگر موسسه "جانز هاپکینز" در شهر "بالتیمور" آمریکا اظهار کرد: یهودیان اروپایی الاصل بیش از 90 درصد از یهودیان جهان را که تعدادشان به 13 میلیون تن می‌رسد، تشکیل می‌دهند.

پژوهش وی جدال‌هایی را که از دو قرن در خصوص نسب یهودیان اروپا مطرح است حل می‌کند.

نتایج این پژوهش با آنچه که یهودیان در خصوص پیشینیان خود مبنی بر اینکه آنها بعد از ورود اسلام به فلسطین از آنجا گریخته‌اند، مغایر است.

الحایک در مصاحبه با الجزیره اظهار کرد که پژوهش پیشین او که در مجله نیچر چاپ شد، در خصوص نسب یهودیان در اروپا بود اما در آن به نتایجی دست نیافته بود.

این پژوهشگر در خصوص میزان پذیرش نتایج پژوهشش در نزد اسرائیلی‌ها گفت، بی‌شک آنها نتایج این پژوهش را نخواهند پذیرفت اما بسیاری افراد از جمله شخص خودش این نتایج را می‌پذیرند.

وی در ادامه افزود: نتایج این پژوهش با روایت‌هایی در خصوص پراکندگی و مهاجرت یهودیان در جهان طی 2000 سال مغایرت دارد.

وی در خصوص انگیزه‌هایی که وی را به تحقیق در این مساله واداشت، اظهار کرد: دو انگیزه مرا به این کار مشتاق ساخت، نخست تمایل من برای شناخت واقعی نسب یهودیان بود و دوم اینکه یهودیان اروپا در پژوهش‌های پزشکی خود به عنوان افرادی که دارای نسب مشترک هستند، تلقی می‌شدند و این مساله باعث می‌شد که نتایج بررسی‌ها با شکست مواجه می‌شد چرا که یهودیان دارای نسب مشترک نیستند.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...