نسخه چاپی

"فلسطینی‌ها و شكم‌های خالی"

عکس خبري -"فلسطيني‌ها و شکم‌هاي خالي"

با گذشت بیش از 200 روز از اعتصاب غذای سامر العیساوی، اسیر فلسطینی كه دست به اعتصاب غذا زده و به دنبال سكوت جامعه جهانی در قبال این مساله، رژیم صهیونیستی هم‌چنان به سیاست سركوب علیه اسیران فلسطینی ادامه می‌دهد. این در حالی است كه صدها اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با دست‌های خالی و با اتكا به سیاست شكم‌های خالی برای مبارزه با سیاست‌های خصمانه این رژیم به پا خاسته‌اند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، با ادامه اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، روزنامه اماراتی البیان، با تهیه تحلیلی در این خصوص تحت عنوان "فلسطینی‌ها و شکم‌های خالی" نوشته است: "بار دیگر اسرائیل سیاست‌های سرکوب‌گرانه و خصمانه‌اش علیه اسیران فلسطینی را از سر گرفته است؛ اسیرانی که با دست خالی و با سیاست شکم‌های گرسنه به مبارزه با خودکامگی‌های رژیم اشغالگر رو آورده‌اند تا به این وسیله توجه افکار عمومی جهان را به مساله خود که همچون ستاره‌ای در تاریکی تحولات کنونی خاورمیانه و جهان رو به خاموشی رفته، جلب کنند.

همزمان با این تلاش‌های اسیران فلسطینی بیش از 800 اسیر فلسطینی نیز در زندان‌های اسرائیل به منظور اعلام همبستگی با اسیرانی از جمله سامر العیساوی، اسیر فلسطینی که از ابتدای ماه اوت گذشته دست به اعتصاب غذا زده، وارد اعتصاب غذا شده‌اند تا بدین وسیله زنگ هشدار را نسبت به اقدامات سرکوب‌گرانه و ظالمانه اسرائیل به صدا درآورند؛ اقداماتی که همچنان علیه فلسطینیان بی‌دفاع که جز با اراده آهنین راهی برای مقاومت در برابر این سرکوب‌ها ندارند، ادامه دارد.

اما این بی‌توجهی‌های اسرائیل به قوانین بین‌المللی و دور زدن‌های قوانین و معاهده‌های بین‌المللی در این خصوص هیچ واکنش جدی را از سوی جامعه جهانی به دنبال ندارد.

لذا اسرائیل نیز در انجام سیاست‌هایش در قبال اسیران فلسطینی که تعداد آنها بالغ بر 4500 تن است، بدون شک از جامعه جهانی هیچ ترس یا نگرانی ندارد و از این که اعمال فشاری بر این رژیم به خاطر افزایش اقدامات خطرناکش صورت بگیرد، هراسی به دل راه نمی‌دهد.

جامعه جهانی در قبال اسیران فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل وارد شرایطی دشوار تحت بدترین شکنجه‌ها به سر می‌برند، مسئولیتی تاریخی بر عهده دارد؛ لذا باید برای نجات جان آنها و ایستادگی در برابر اقدامات اسرائیل که نه تنها حق و حقوق ملت فلسطین را رعایت نمی‌کند بلکه برای عزت و شرافت انسانی ارزشی قائل نیست، وارد عمل شود.

آمریکا نیز مشخصا باید برای پایان دادن به اقدامات خطرناک اسرائیل علیه اسیران فلسطینی بر مقامات اسرائیلی اعمال فشار کند و زنگ خطر را نسبت به خطراتی که جان اسیران فلسطینی را تهدید می‌کند، به صدا درآورد چرا که حمایت بی‌حد و مرز آمریکا از اسرائیل چیزی است که باعث شده اسرائیل در ادامه این سیاست‌ها جسورتر شود.

همچنین اتحادیه عرب نیز باید تلاش‌ها برای رسیدگی به مساله اسیران فلسطینی که مرگ، جانشان را شب و روز تهدید می‌کند افزایش دهند.

کشورهای جهان عرب نیز باید به رغم بادهای مشکلات که بر آنها وزیدن گرفته و تغییراتی که در این کشورها ایجاد شده، با اتخاذ جبهه‌ای واحد بر جامعه جهانی و آمریکا برای سرکوب کردن اقدامات اسرائیل علیه اسیران فلسطینی اعمال فشار کنند."

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...