نسخه چاپی

پورمحمدي:

"مهندسی انتخابات را مردم رقم می‌زنند"

عکس خبري -"مهندسي انتخابات را مردم رقم مي‌زنند"

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان گفت: برای تحقق حماسه اقتصادی نیازمند تغییرات جدی در بافت اداری هستیم كه تجدیدنظر و بینش دوباره در سیستم نظام بانكی از مهم‌ترین آنها است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی شامگاه جمعه در همایش جبهه جوانان آرمانگرا و رهروان ولایت در محل هتل گلستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تدبیر و درایت خود و بنا به مصلحت و شرایط جامعه سال 92 را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند.

وی افزود: حماسه یعنی حرکتی وسیع و قدرتمند و شاخصه این حرکت متفاوت بودن آن از دیگر حرکت‌ها انقلاب‌ها است.

* حماسه سیاسی زمینه‌ساز حماسه‌ اقتصادی است

پورمحمدی با بیان اینکه حماسه سیاسی زمینه‌ساز حماسه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته، شرایط فعلی شرایطی نظیر پیچ تاریخی بوده و باید تمام تلاش خود را برای گذر از این پیچ کنیم؛ باید با انسجام و وحدت داخلی شرایط گذر از این پیچ تاریخی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: شرایط داخلی کشور در حوزه اقتصاد نیازمند حمایت از تولید ملی بوده و اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری را به طور جد پیگیری کرده بودیم شرایط بهتری در حال حاضر داشتیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عرصه انتخابات را عرصه‌ای برای تحقق حماسه سیاسی توصیف کرد و افزود: با توجه به تمرکز دشمنان نظام بر حوادث و وقایع انقلاب باید در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور حداکثری و مشارکت جمعی حماسه سیاسی را رقم بزنیم.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه حماسه اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی خاص و مدون است، یادآور شد: در حوزه اقتصاد به دلیل کم دقتی، بی‌برنامگی و طمع دشمنان در منافع نظام شرایط خاصی را تجربه کرده‌ایم که نیازمند تدبیر و درایت ویژه و برنامه‌ریزی صحیح برای برون رفت از این شرایط حساس هستیم.

وی افزود: حتماً در شرایط داخلی کشور نابسامانی‌هایی دیده شده و به نوعی شرایط داخل کشور به دشمن چشمک زده و برای آنان نقاط امیدواری از حیث ضربه به نظام و جمهوری اسلامی به واسطه تحریم ایجاد شده است.

پورمحمدی گام نخست در تحقق حماسه اقتصادی را حماسه سیاسی توصیف کرد و اذعان داشت:‌ همبستگی عامل بازدارنده‌ای برای دشمنان نظام به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: اگر حماسه سیاسی محقق شود و رئیس جمهور منتخب قوی و کارآمد روی کار آید این دو مقوله سبب عملکردی صحیح شده و در نتیجه بهبود شرایط را در حوزه‌های مختلف کشور شاهد خواهیم بود.

* سربازان اصلی خلق حماسه جوانان هستند

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به اینکه جوانان سهم عظیمی در تحقق حماسه دارند، گفت: باید در این برهه زمانی جوانان با احساس مسئولیت بیشتر در حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پای کار ‌آیند و عرصه و صحنه‌ای را رقم بزنند که به دنبال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی شکل بگیرد.

وی افزود: ایران کشوری است که دانشمندان جوان در بازه سنی 30 الی 32 سال دارد و این ظرفیت و نقطه قوت بزرگی برای خلق حماسه به شمار می‌رود.

* مهندسی انتخابات را فقط مردم رقم می‌زنند

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان از مهندسی انتخابات به دست مردم با حضور مشارکتی آنان یاد کرد و اذعان داشت: در شرایط فعلی کشور رای مردم و حضور حداکثری آنان سبب تحقق حماسه سیاسی شده و امروز نباید از محل امکانات و درآمدهای دولتی به تبلیغ پرداخت چرا که مردم با آگاهی خود صحنه انتخابات را مهندسی می‌کنند.



پورمحمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در حرم مطهر رضوی اذعان کرد: بنابه فرمایشات ایشان باید فضای با نشاط و پرشور را در صحنه انتخابات ایجاد کرد و هر فرد خود را ملزم به تعیین سرنوشت و رأی بداند.

وی یادآور شد: شرایط و زمان میزان مقبولیت کاندیداها را اعلام می‌کند و نظرسنجی‌های فعلی گویای موفقیت یک کاندیدا نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از به وحدت رسیدن اصولگرایان در صحنه انتخابات یاد کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم اصولگرایان را برای رسیدن به گزینه واحد برسانیم خرسند می‌شویم اما در حال حاضر شاهد شکل‌‌گیری گروه‌ها و ائتلاف‌های مختلف هستیم.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان تأکید کرد: در این میان نیز عده‌ای خواستار استقلال و مواضع آزادانه بوده و نمی‌توان کسی را اجبار به حضور در یک ائتلاف و گروهی خاص کرد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: هر ائتلافی با هر تعداد باید در نهایت چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب زیر پرچم انقلاب اسلامی حرکت کرده و موضع‌گیری شفاف در عرصه انتخابات داشته باشند.

* دیپلماسی برآیند اقتدار داخلی کشور است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از دیپلماسی به عنوان برآیند اقتدار داخلی کشور یاد کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی شاهد آن هستیم که ساماندهی در فضای داخلی کشور از حیث انسجام کمی رنگ باخته و تلاش‌ها باید در مسیر به ثبات رساندن و ساماندهی داخل کشور باشد.

پورمحمدی تأکید کرد: اگر انسجام داخلی کشور را ارتقا دهیم سبب بهبودی وضعیت در عرصه بین‌المللی خواهیم بود و از همین حیث تأکید زیادی بر تقویت دیپلماسی کشور و حضور عناصر حرفه‌ای در این عرصه دارم.

مصطفی پورمحمدی با اشاره به تزریق نقدینگی زیاد در کشور و تبعات منفی آن اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در جامعه مسئله گرانی و تورم است.

* رفع تورم از مسیر کاهش هزینه‌ها در کشور

پورمحمدی با بیان اینکه تورم و گرانی سبب آزار آحاد ملت و مردم در جامعه می‌شود، گفت: هر کس به زعم خویش باید نسبت به این مسئله احساس مسئولیت کرده و باید با آسیب‌شناسی صحیح شرایط را به تعادل برسانیم.

وی تصریح کرد: افزایش نقدینگی سبب تورم می‌شود و قابل ذکر است که تورم آسیبی بر پیکره خط تولید زده و در نتیجه شاهد کاهش اشتغال، افزایش بیکاری و تورم بی‌رویه خواهیم بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از کاهش تزریق نقدینگی با عنوان عامل مؤثر در مسیر رفع تورم یاد کرد و گفت:‌ باید به موضوع تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و تلاش‌ها در مسیر فعال نمودن خط تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر در این عرصه باشد.

پورمحمدی تأکید کرد: باید نظام مالیاتی کشور اصلاح شود، نظام بیمه اصلاح شود و همچنین نیازمند خانه ‌تکانی جدی در سیستم نظام بانکی هستیم.

* تداوم هدفمندی یارانه‌ها

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان هدفمندی‌ یارانه‌ها را برنامه‌ای مطلوب و مناسب توصیف کرد و یادآور شد: یارانه‌ها برای گروه‌های خاصی از جامعه باید مستمر باشد، اقشار کم برخوردار و فعالان عرصه تولید در زمره این گروه قرار دارند.

وی تصریح کرد:‌ هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ای در مسیر تعادل در هزینه‌ها و توسعه اقتصاد بوده نه اینکه تمام درآمد کشور را در بازه زمانی کوتاه در مسیر هدفمندی یارانه‌ها واریز کنیم.

پورمحمدی نابسامانی در اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها را ضربه‌ سنگینی بر پیکره اقتصاد دانست و اظهار کرد: باید قانون هدفمندی یارانه‌ها را به درستی و اصولمند اجرا کنیم؛ در شش ماهه گذشته حدود 100 هزار میلیارد تومان بابت یارانه به حساب مردم واریز شده که این رقم نامعقولانه است.

* برنامه‌ریزی برای توسعه استان‌ها و ایجاد فضای رقابتی در رأس اهداف است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایجاد فضای رقابتی میان استان‌ها را از برنامه‌های اصلی خود توصیف کرد و گفت: باید تمرکز کشور از پایتخت برداشته شده و تمرکز بیشتری بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: استان‌های کشور به ویژه خراسان رضوی از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردار بوده که با تکیه و تأکید بر آنها این استان‌ها می‌توانند جایگاه حقیقی خود را احراز کنند.

پورمحمدی با تأکید براینکه به نفع هیچ کس کنار نمی‌‌روم مگر براساس سازوکارهای درونی ائتلاف، اذعان داشت: در شرایط فعلی که دشمن به دنبال مجالی برای تفرقه‌افکنی است باید به دنبال تحولات بزرگ در حوزه اجرایی کشور باشیم و نگاه جدی به این مسئله در قالب رأی‌آوری کاندیدای اصلح در رأس اهداف ائتلاف است؛ بنا نیست خیلی وعده دهم و شعاری که قابل اجرا نباشد را تکرار کنم.

* مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند

پورمحمدی گفت: اصول روابط خارجی جزو سیاست‌های کلی نظام بوده که توسط رهبری تبیین و ابلاغ می‌شود و این در مسیر دستگاه اجرایی باید به طور کامل از آن تبعیت کند.

وی مذاکره با آمریکا را بی‌اثر دانست و تأکید کرد: به باور بنده مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند و در شرایط قابل قبول که آنان با سهم برابر وارد عرصه مذاکرات شوند این مذاکرات نتیجه‌بخش خواهد بود.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با توجه به تحقق حماسه سیاسی یادآور شد: یکی از راههای رسیدن به حماسه اقتصادی تغییر بافت اداری در کشور است؛ تأکید زیادی بر حضور جوانان و به نوعی بافت جوان در عرصه تصمیم‌گیری‌های کشور دارد.

منبع: فارس

۱۳۹۲/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...