پیام پادشاه اردن پس از اعدام خلبان

پادشاه اردن در واكنش به اقدام داعش در زنده سوزاندن خلبان اسیر این كشور گفت كه این خلبان برای دفاع از عقاید، میهن و ملت خویش كشته شد.

عبدالله دوم در پيامي كه از شبكه تلويزيون دولتي اردن پخش شد، تأکید کرد: "با اندوه و خشم فراوان خبر شهادت خلبان شهيد و دلاور معاذ الكساسبه بدست گروه تروريستي و بزدل داعش را دريافت كرديم. اين گروهِ جنايتكار و گمراهي است كه هيچ ارتباطي با دين مبين ما ندارد."

به گزارش العالم، وي افزود: "اين خلبان اردني براي دفاع از عقايد، ميهن و ملت خويش جان خود را از دست داد و به شهداي ميهن پيوست كه جان و خون خود را فداي اردن عزيز كردند."

عبدالله دوم خاطرنشان کرد: در اين لحظات دشوار برهمه اردني ها اعم از زن و مرد واجب است كه در صف واحدي قرار گرفته و جوهره ملت اردن را در مقابله با دشواريها و سختي ها به نمايش بگذارند؛ سختي ها و دشواريهايي كه تنها بر قدرت و همبستگي مي افزايد.

پادشاه اردن روز دوشنبه درپي دريافت خبر كشته شدن خلبان اردني اسير گروه داعش سفر خود به واشنگتن را ناتمام گذاشت و به امان بازگشت.

گروه تروريستي داعش در يك نوار ويدئويي در اينترنت اعلام كرد كه معاذ الكساسبه را زنده سوزانده است. او از ۲۴ سپتامبر گذشته در اسارت داعش بود.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط