سفر هیأت بزرگ تجاری لیتوانی به تهران

در دیدار سفیر آكردیته ایران با رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی عنوان شد كه به زودی یك هیأت بزرگ تجاری لیتوانی به تهران سفر و با همتایان خود دیدار و گفت‌وگو خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رامین مهمان‌پرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و سفیر آکردیته کشورمان در لیتوانی با رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی دیدار کرد.

در این دیدار مهمان‌پرست خواستار تحرک بخشیدن بیشتر به همکاری‌های تجاری و اقتصادی شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو کشور امکان توسعه همکاری‌ها در زمینه محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی و لبنی فراهم است.

رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی نیز در خصوص تجارت محصولات کشاورزی و دامی به موضوع گواهی‌نامه سلامت و بهداشت اشاره و خواستار همکاری طرفین در این موضوع شد.

مهمان‌پرست همچنین به نقش موثر اتاق بازرگانی و لزوم ایجاد اتاق مشترک با حضور شرکت‌های توانمند و علاقه‌مند تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی ابراز آمادگی کرد هیات بزرگ تجاری لیتوانی به زودی از کشورمان بازدید و با طرف‌های خود در ایران دیدار کنند.

در این ملاقات طرفین بر حضور شرکت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور در نمایشگاه‌های یکدیگر تاکید کردند. مهمان‌پرست همچنین در ادامه ملاقات‌های خود در لیتوانی با معاون وزیر انرژی این کشور ملاقات و پیرامون موضوعات مورد علاقه گفت‌و‌گو کرد.

«آلک سانراس اپروکاس»، معاون وزیر انرژی لیتوانی از این دیدار ابراز خرسندی کرد.

مهمان‌پرست ضمن تشریح وضعیت بازار انرژی و اهمیت کشورمان به عنوان تامین کننده انرژی مورد نیاز کشورها به صورت بلندمدت و پایدار، خواستار شناسایی ظرفیت‌های همکاری در حوزه انرژی شد.

وی همچنین اوضاع پیچیده منطقه را برای طرف لیتوانیایی تبیین و بر نقش کشورمان به عنوان امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور منطقه تاکید کرد.

سفیر کشورمان همچنین از شرکت تولید کننده انرژی خورشیدی بازدید و با مدیر عامل آن ملاقات کرد.

در این جلسه طرف لیتوانیایی برای ورود به بازار ایران در حوزه انرژی خورشیدی ابراز تمایل و خواستار همکاری با طرف‌های ایرانی در خصوص انرژی خورشیدی و فناوری‌های نوین شد.

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط