هتك حیثیت در نرم‌افزار بی‌تاك

با تلاش مأموران پلیس فتا استان فارس فردی كه با استفاده از نرم‌افزار پیام‌رسان بی‌تاك، موجب هتك حیثیت پیرمردی در شیراز شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش نما ، رئیس پلیس فتا این استان در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی مسن با ارائه مرجوعه قضائی به مأموران این پلیس مدعی شد که مدتی است در شبکه اجتماعی بی‌تاک صفحه‌ای ساخته‌شده که شماره تماس وی به همراه مطالب و تصاویر غیراخلاقی و عناوین خلاف‌عفت عمومی در آن درج‌شده است.

به گزارش حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ سید موسی حسینی ادامه داد: مدعی با عنوان این‌که از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان تلفن همراه هیچ اطلاعی ندارد، خواستار رسیدگی به این پرونده شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده، مأموران اقدامات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند و درنهایت موفق به شناسایی متهم شدند.

این مقام انتظامی گفت: با احضار متهم وی منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد اما در ادامه با دیدن مستندات دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌گیری عنوان کرد.

حسینی با تأکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی مکانی برای تسویه‌حساب‌های افراد نیست، افزود: با کاربرانی که قصد سوءاستفاده از فضای مجازی را دارند، برخورد قانونی خواهد شد.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط