حجةالاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان ساوه در گفتگو با خبرنگار نما؛ درباره ترویج طرح اسلام آمریکایی در کشور ایران و دیگر کشورهای اسلامی اظهار داشت: یکی از ابزارهای نفوذ و سیطره استکبار جهانی در کشورها، جنگ نرم است که با تحریف باورها و عقائد ملتها، سعی در ایجاد تغییر و باز تعریف باورها و عقائد در ملتها را دارند.
وی افزود: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی که انقلابی برخواسته ازعقائد وباورهای دینی ومذهبی بود، آمریکا به عنوان اولین کشوری که منافع خود را در منطقه به خطر دید، به اذعان و اعتراف رؤسای جمهورش برای از بین بردن انقلاب اسلامی از هیچ سخت افزاری غافل نشدند و از ابزار جنگ، تهدید و تحریم استفاده نمود. نهایتا به دلیل بی نتیجه ماندن ابزار سخت افرازی با تغییر استراتژیک و با ورود به عرصه جنگ نرم سعی در زدن ریشه های اصیل انقلاب را داشته و دارد.
کارشناس مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه سخن گفت:درهمین راستا، در سال 2007 کتابی در یک موسسه تحقیقاتی به نام "رند"،زیر نظر پنتاگون به چاپ رسید؛که این کتاب با نام «ایجاد شبکه جهانی مسلمانان میانه رو» بعد از چهار الی پنج سال کار تحقیقاتی تدوین شد.در این کتاب مسلمانان میانهرو به کسانی اطلاق شده که خواهان اجرای شریعت اسلامی نیستند. آنان برای آنکه بتوانند شبکهای ایجاد کنند که با دولت اسلامی مخالفت کند، چند راهبرد مطرح کردهاند که یکی از آنها ترویج تفکر فمینیسمی و معرفی اسلام اعتدال گرا است. آنان مسلمان میانهرو را به عدهای که طرفدار فمینیسم و حقوق بشرغربی هستند، اطلاق کردهاند. این مسأله که یکی از مصادیق بارز جنگ نرم است؛علیه کشورما شروع شده است.
این کارشناس مسائل مذهبی با بیان آنکه پیشبرد این اهداف توسط عوامل نفوذی در داخل کشور دنبال می شود، خاطر نشان کرد: مسلما دشمن برای پیشبرد اهداف خویش از عوامل نفوذی خود در داخل کشور استفاده می¬کند، به گونه ای که مقام معظم رهبری در دیدارشان با مجمع طلاب در اسفند ماه این موضوع کاملا اشاره داشتند، که عده ای در پی زدن اصل نظام هستند و کل نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال می برند، همانند بازمانده های رژیم منحوس پهلوی و اپوزیسیون خارج نشین که این نظام را قبول ندارند. عده ای نیز با زیر سؤال بردن مبانی اسلامی و انقلابی در صدد تغیر ماهیت انقلاب اسلامی هستند. چون برخی از ادعاهایی که از سوی برخی حامیان بهائیان و گروه فمینیسمی، در باب نابرابری دیه و ارث زنان و مردان در اسلام و ... مطرح شده است.
حجةالاسلام حسینی با اشاره به انذار و هشدار و توصیه ها از سوی بزرگان به خانم مولاوردی در ابتدای تصدی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: طبیعی بود که ما در ابتدای تصدی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم نسبت به خط نفوذ دشمن درترویج اسلام فمینیسمی و آمریکایی واعتدال گرا، به این معاونت هشدارهایی شده است. در واقع این خط نفوذ در مقابل اسلام ناب محمدی است که در گفتار مقام و معظم رهبری و حضرت امام ره تبیین شده است.
وی در پاسخ به یکی از شبهاتی که در رابطه با عدم برابر دیه زن و مرد بیان داشت: البته باید گفت؛ ایجاد چنین شبهاتی از سوی معاندین و مغرضین به خاطر امروز و دیروز نیست؛ بلکه قدیمی است. در پاسخ به شبهات بحث دیه فارغ از مباحث سیاسی، در قرآن به تفاوت احساس به زن و مرد اشاره شده و هم دیه زن و مرد در آیه 178 سوره بقره (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأُنثَى بِالأُنثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ) بیان شده است. یعنی زن در برابر زن و مرد و در برابر مرد طبیعی است و یا آزاد دربرابر آزاد و در اين زمينه تفاوتی قائل نشده است. اما این تفاوت را زمانی بیان کرد که دیه زن را با مرد مقایسه کردند؟!
حسینی ادامه داد: برای آنکه بدانیم این تفاوت ها را می توان بی عدالتی و نابرابری دانست، باید گفت این تفاوت دیه ریشه در چند موضوع دارد. اگر این موضوع از نظر بعد انسانی مورد توجه قرار گیرد، بر اساس سوره 32 مائده (من قتل نفساً بغیرنفس أو فساد فی الأرض فكأنّما قتل الناس جمیعاً) در این آیه بحث زن و مرد مطرح نیست و کشتن هر انسانی برابر جنایتی در حق بشریت است و یا در بحث ارزش گذاری بر زن و مرد، می فرمایند (اِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم)(حجرات 13)و هیچ تفاوتی را قائل نمی شوند .
امام جمعه ساوه تصریح کرد: اما در بعد دیگر، تنظیم روابط مالی و اقتصادی، مدیریت خرج منزل و هزینه زندگی خداوند می فرمایند که این مردها هستند که باید هزینه زندگی را بپردازند به حکم آیه 34 سوره نسا (الرِّجَالُ قَوّاَمُونَ عَلی النِّساءِ بِمَا فَضلَ اللَّهُ بَعْضهُمْ عَلی بَعْضٍ وَ بِمَا أَنفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ) حال در نظر بگیرید که خدای ناخواسته مردی که هزینه زندگی می پردازد وقتی از زندگی حذف شد؟! آیا نباید هزینه خانواده آن را تنظیم کرد؟! از آنجایی که دیه مرد را به زن می پردازند و نه مرد!! لذا این موضوع درحمایت از زنها است و مورد توجه اسلام قرار گرفته است. در واقع دیه ای که در برابر خون بهای مردی پرداخت می شود به زن و فرزندانش پرداخت می شود.
حسینی در ادامه سخن خاطر نشان کرد: حال اگر خانمی از زندگی حذف بشود، از آنجایی که زن متکلف بر تامین هزینه های زندگی نیست و مردان نیازی به حمایت مالی ندارد لذا نصف دیه را خواهد گرفت. در واقع اگر تفاوتی را هم در این بحث می بینیم، به نفع جامعه زنان بوده است.